۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۹

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

اصلاح الگوی کشت در جلوگیری از هدر رفت آب موثر است

اصلاح الگوی کشت در جلوگیری از هدر رفت آب موثر است

قزوین- نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: آبیاری های نوین و اصلاح الگوی کشت از راهکارهای مهم برای جلوگیری از هدر رفت آب است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان روز دوشنبه با حضور نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی با هدف تبیین مشکلات این صنعت برگزار شد.  

داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن قابل قبول دانستن عملکرد شرکت های تابعه وزارت نیرو در استان اظهار داشت: آب و برق رگ حیات جامعه هستند لذا باید قدمهای موثر و بزرگی در این زمینه بخصوص در بحث آب کشاورزی برداشته شود.

وی، حرکت به سمت آبیاری های نوین و اصلاح الگوی کشت را از راهکارهای مهم برای جلوگیری از هدر رفت آب برشمرد و خواستار ارتباط دو سویه بخش صنعت و کشاورزی با دستگاههای خدمت رسان شد.

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به شرایط ویژه و بحرانی کشور عنوان کرد: باید در این شرایط عملکرد ویژه داشته باشیم و مسائل و مشکلات را با زمانبندی و برنامه ریزی دقیق به نتیجه برسانیم.

وی خواستار نگاه ویژه به بحث آبهای خاکستری و پسماند به عنوان آبهای جایگزین شد.

روح الله بابایی صالح نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه با اشاره به بحران آب و تغییرات اقلیمی در سطح کشور بیان کرد: شرایط به گونه ای است که باید به سمت استفاده از انرژی های نو حرکت کنیم.

وی، استفاده از پنل های خورشیدی و احداث نیروگاههای بادی را از راهکارهای مناسب برای تولید برق در شرایط فعلی برشمرد.

بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان نیز با اشاره به شرایط کشور و بحران های اقتصادی پیش رو بیان کرد: امروزه شرایط به گونه ای است که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری کارها باید بصورت جهادی و انقلابی پیش برود و عملکرد ما باید طوری باشد که رضایت مردم در همه زمینه ها جلب شود.
 

کد خبر 4354578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha