۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۹

همکاری‌ روسیه و کشورهای ساحلی در عملیات علیه تروریسم در دریای خزر

همکاری‌ روسیه و کشورهای ساحلی در عملیات علیه تروریسم در دریای خزر

دولت روسیه پیش نویس توافقنامه‌ هایی برای همکاری با سایر کشورهای ساحلی دریای خزر پیرامون همکاری درخصوص مبارزه با تروریسم را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دولت روسیه پیش نویس توافقنامه‌ هایی برای همکاری با سایر کشورهای ساحلی دریای خزر برای  پیشگیری از بروز حوادث در این منطقه و نیز همکاری درخصوص مبارزه با تروریسم را تصویب کرد.

بر اساس یکی از دستورات کابینه روسیه در این خصوص، این توافقنامه‌ پیشتر با جمهوری آذربایجان، ایران، قزاقستان و ترکمنستان هماهنگ شده بود.

همچنین، به وزارت دفاع روسیه دستور داده شده است تا از جانب دولت این کشور گفتگوهایی را با کشورهای حاشیه این دریا انجام داده  و توافقنامه‌ ای را نیز امضا کند.

«المار ممدیاروف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان دیروز دوشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: اصل عدم حضور قدرت های خارجی یکی از تمهیدات مورد توافق در کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر است که انتظار می رود در نشست سران ۵ کشور عضو در ماه جاری میلادی در قزاقستان مورد امضای طرفین قرار گیرد. طرفین با امضای چنین سندی موارد مندرج در آن را مورد تأئید قرار داده و تعهداتی را ذیل آن برعهده می گیرند.

وی افزود: در مجموع، این سند دریای خزر را منطقه صلح، حسن همجواری، دوستی و همکاری اعلام می کند.

لازم به ذکر است، رؤسای جمهوری ۵ کشور ساحلی دریای خزر ۱۲ آگوست سال جاری میلادی (۲۱ مرداد ماه) در نشستی در قزاقستان به جمع بندی سال ها مذاکره درباره وضعیت حقوقی دریای خزر پرداخته و کنوانسیونی را در این خصوص مورد امضاء قرار می دهند.

کد خبر 4368738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha