۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۷

آیت الله ابراهیم رئیسی:

شهدای ما تربیت شده مساجد بودند/ مسجد؛ رابط میان زمین و آسمان است

شهدای ما تربیت شده مساجد بودند/ مسجد؛ رابط میان زمین و آسمان است

آیت الله رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در شانزدهمین اجلاس روز مسجد با بیان اینکه مساجد رابط آسمان و زمین هستند، گفت: شهدای ما تربیت شده مسجد بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله ابراهیم رئیسی،، تولیت آستان قدس رضوی،  در شانزدهمین اجلاس روز مسجد با گرامیداشت روز جهانی مسجد، گفت: بیش از ۹۰ درصد از شهدای ما از شهدای مسجد و برخاسته از مسجد و تربیت شده مسجد هستند. یاد ائمه و پیشوایان مسجد و علمایی که خودشان پیشتاز بودند و در جایگاهی قرار داشتند که به مردم فقط نگفتند بروید بلکه خودشان هم رفتند و نه در جایگاه سیادت که در جایگاه قیادت قرار گرفتند، را گرامی می داریم. خودشان در قله ای قرار گرفتند و مردم را به آن جایگاه دعوت کردند. خودشان در صفوف مقدم جهاد فی سبیل الله قرار گرفتند و امروز سنگ صبور بسیاری از مشاکل و موجب آرامش مردم هر کوی و برزنی هستند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: حقیقتاً مساجد جایگاه های بلندی هستند که اضطراب های اجتماعی را برطرف می کنند. مسجد آرامش بخش است. مسجد جایگاهی است که می تواند هم در مقابل شبهات علمی و هم مقابل شهوت عملی از جامعه صیانت کند. تمام دغدغه های ذهنی، فکری و عقیدتی افراد را به آرامش تبدیل کند. دهن کجی هایی که در حوزه فکر و اخلاق و عمل جامعه را تهدید می کند برحذر دارد.

وی خاطرنشان کرد: مساجد محل نجوا و راز و نیاز با خدا است. مساجد مکان عبودیت با خداست. ساخت مسجد اولین اقدام نبی مکرم اسلام و موسس دین خداست. ایجاد مسجد ایجاد پایگاه عبادت و بندگی است. در این اجتماع بسیاری از گره ها گشوده می شود. پایگاهی برای نماز و اقامه نماز است. برای ارتباط عبد با رب. مساجد هم پایگاه انسان سازی است و هم پایگاهی برای نهی از بدی ها و زشتی ها و پلشتی ها.

آیت الله رئیسی بیان کرد: مساجد برای ظرفیت سازی بهترین مکان هاست و خانه های خدا بر روی زمین هستند که انسان در آن می تواند ظرفیت سازی کند. مسجد بهترین جا برای مواجهه با تمام مشکلاتی است که برای یک انسان سالک می تواند وجود داشته باشد. مساجد پایگاه  های بصیرت آفرینی و پایگاه های دشمن شناسی و دشمن ستیزی هستند. امام راحل فرمودند مساجد سنگر هستند ، سنگرها را حفظ کنید.

وی افزود: چرا امروز مساجد مورد حمله دشمن قرار گرفته است؟ مسجد الاقصی را آتش می زنند. مساجد در عربستان تعطیل و در بحرین مورد توهین قرار می گیرد. زیرا مسجد پایگاه مقاومت آفرینی هستند. قبله ای برای مسلمانان هستند. مساجد در رابطه با مسائل دینی، اجتماعی، سیاسی فعال هستند. احیای کارکردهای مساجد مورد امنیت زیاد است. ما نقش مساجد را از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مقابله با مبارزه با رژیم ستمشاهی و حل گرفتاری های مردم و در ایجاد امنیت در حوزه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نقش آفرینی شان را دیدیم.

کد خبر 4379788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha