۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۰۳

وال استریت خبر داد:

فرماندهان ارشد ارتش آمریکا تغییر می کنند

فرماندهان ارشد ارتش آمریکا تغییر می کنند

یک روزنامه آمریکایی از تصمیم «دونالد ترامپ» برای تغییر فرماندهان ارشد ارتش ایالات متحده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال استریت ژورنال، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم به تغییر فرماندهان ارشد ارتش این کشور دارد و انتظار می رود «کِنِت مک کنزی جونیور» ژنرال نیروی دریایی جانشین «ژوزف ووتل» ژنرال ارتش در فرماندهی مرکزی آمریکا شود. ژنرال مک کنزی، اکنون مدیر ستاد مشترک است.

ژنرال نیروی هوایی «تاد وُلترز» احتمالا گزینه بعدی ریاست فرماندهی اروپای آمریکا و فرماندهی عالی متحدین اروپایی (SACEUR) خواهد بود. ژنرال ولترز اکنون رئیس نیروی هوایی اروپا و آفریقا در آمریکا و فرماندهی هوایی متحدان آمریکا است که همگی در آلمان مستقر هستند.

به نوشته وال استریت، رئیس جمهوری آمریکا در قالب بخشی از عملیات ترفیع نظامی طی ماه های آتی، یک مقام عملیاتی سابق را به عنوان رئیس فرماندهی عملیات ویژه منصوب می کند. مقام عملیاتی مذکور نقش مهمی را در حمله سال ۲۰۱۱ به «بن لادن» سرکرده سابق القاعده داشت و انتصابات قریب الوقوع ترامپ بازتاب تاکید بر عملیات مخفی است.

تغییرات در ارتش آمریکا که شامل فرماندهان خاورمیانه و اروپا است، بیشترین تاثیر را در رهبری نظامی این کشور تاکنون خواهد داشت. این تغییرات شامل مقامات ارشد ناظر درگیری ها در خاورمیانه، سیاست آمریکا در مقابله با روسیه، مراکز بازداشتگاهی درخلیج گوانتانامو، کوبا و عملیات مخفی در جهان خواهد بود.

بر همین اساس، قرار است ترامپ «ریچارد کلارک» را رسما به عنوان رئیس فرماندهی عملیات ویژه در شهر «تمپا» واقع در ایالت فلوریدا آمریکا منصوب کند.

کد خبر 4379842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha