۲ شهریور ۱۳۹۷، ۸:۳۹

گزارش خبرنگار مهر از اندونزی؛

سرمربی تیم پاراگلایدر: کارشکنی اندونزی شانس مدال را از ایران گرفت

سرمربی تیم پاراگلایدر: کارشکنی اندونزی شانس مدال را از ایران گرفت

سرمربی و سرپرست تیم ملی پاراگلایدر می‌گوید تیم داوری پاراگلایدر بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی با کارشنکی و همراهی میزبان شانس کسب مدال تیمی را از ایران گرفته است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از اندونزی، محمد رازقی درباره نخستین حضور تیم پاراگلایدر به رقابت های آسیایی افزود: باوجود اینکه انتظار کسب یک مدال از پاراگلایدر وجود داشت اما ناداوری ها این فرصت را از ایران  گرفت.
وی ادامه داد:تیم های اندونزی، تایلند، چین و کره جنوبی حریفان اصلی ما در قاره کهن بودند. ما در بخش تیمی تا روز مدال پیش رفته بودیم اما میزبان کارشکنی کرد  و مدال ها بین همان چهار کشور نخست توزیع شد.

سرمربی تیم ملی پاراگلایدر گفت: از نظر قدمت ایران در ورزش های هوایی پیشترفته تر است اما این رشته جدی گرفته نشده و با ترکیب ناقص  به این رقابت اعزام شد. اگرسهمیه  تیم کامل گرفته می شد در تیمی و انفرادی مدال می گرفتیم با اینکه تیم دیرتر تشکیل شد اما کسب این عناوین جای بهانه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی پارگلایدر دربین ۱۸ تیم حاضر این رشته در بازی های آسیایی عنوان مقام دهم تیمی را کسب کرد.

عضو کمیته مسابقات فدراسیون جهانی هوانوردی همچنین از اعتراض ایران به این مسئله خبر داد.

رازقی گفت: با توجه به اینکه عضو کمیته مسابقات فدراسیون جهانی هستم موضوع ناداوری در رقابت ها را با اسناد به فدراسیون جهانی گزارش دادم و اعلام کردم که میزبان حداکثر استفاده را برای خود در این رشته کرده است.

وی ادامه داد: اندونزی میزبان رقابت ها در حالی اجازه تمرین به نمایندگان حاضر در این رویداد را ممنوع کرده بود که تنها بازیکنان خود اجازه تمرین داشتند و اسناد آن هم موجود است.

سرمربی تیم ملی پاراگلایدر اظهار کرد: با بیان این موارد به دنبال توجیه عملکرد تیم نیستیم اما برای حضور در دوره های بعدی از اکنون باید برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت داشت. بازیکنان جزو سرمایه های این رشته هستند و نیاز به حمایت دارند.

مسئول کمیته مسابقات انجمن ورزش های هوایی اضافه کرد:
 افزود: باید برای موفقیت تیم بودجه مناسب و اردوهای خارجی برگزار کرد چرا که این رشته ظرفیت مدال آوری دارد.

کد خبر 4382820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha