۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۴

امام جمعه محلات:

کاهش جمعیت کشور حاصل توطئه استکبار است

کاهش جمعیت کشور حاصل توطئه استکبار است

محلات- امام جمعه محلات گفت: سیاستمداران غربی کاهش جمعیت تدریجی را مسیری برای شکست جمهوری اسلامی می‌دانند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ربانی در خطبه‌های نماز جمعه محلات اظهار کرد: امام رضا (ع) دلیل شرافت و جایگاه والای پدران خود نزد مردم را تقوا و بهره‌مندی آنان از مقامات رفیع، اطاعت از خدا است.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز ملی جمعیت ادامه داد: توطئه استکبار و صهیونیست‌ها و جنگ جمعیتی که با هدف کاهش جمعیت جهان و به ویژه کشورهای اسلامی به راه انداختند، در برهه‌ای از زمان با شدت باعث کاهش جمعیت کشور ما شد.

امام جمعه محلات گفت: همچنین عوامل نفوذی در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و غفلت از توجه به این حوزه باعث کاهش شدید نرخ باروری در کشورمان شده است‌.

وی ادامه داد: سیاستمداران غربی کاهش جمعیت تدریجی را مسیری برای شکست جمهوری اسلامی می‌دانند و این خطر کشور را تهدید می‌کند که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه محلات برخی موانع خانواده‌ها برای ازدواج را زمینه‌ساز فاسد شدن جوانان دانست و افزود: موانعی که برای ازدواج جوانان گذاشته می‌شود، آنان را از مواهب از جمله اخلاق نیکو، اکمال عقل، وسعت رزق و روزی و افزایش ارزش‌های انسانی ازدواج محروم می‌کند.

وی با بیان اینکه مقدمات جوانی جمعیت، فرزندآوری بوده و تحقق این مهم، ازدواج به موقع است، گفت: زمانی که سن ازدواج بالا رفته و فرزندآوری کم می‌شود، جامعه دچار کهنسالی شده و بحران‌های مختلف پیری جمعیت جامعه را فرا می‌گیرد و این مهم باید مورد توجه ویژه باشد که ازدواج به موقع، به جوان ارزش و کرامت می‌بخشد.

کد خبر 6109115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha