۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۱

امام جمعه جم:

فرودگاه جم از حالت غیرعملیاتی خارج شود

فرودگاه جم از حالت غیرعملیاتی خارج شود

بوشهر - امام جمعه جم گفت: انتظار می‌رود که فرودگاه جم از حالت غیرعملیاتی خارج شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه جم با تحلیل بیانات حضرت امام خامنه ای در دیدار اعضای هیئت علمی پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) اظهار کرد: با توجه به وجود نقایص زیاد نسبت به شناخت ائمه در جامعه شیعه، استفاده از شیوه‌های درست و اثرگذار در انعکاس جهانی معارف ائمه ضروری است.

وی بیان کرد: هدف عمده ائمه ایجاد جامعه اسلامی بود که ایجاد جامعه اسلامی بدون ایجاد حاکمیّت اسلامی امکان‌پذیر نیست؛ پس دنبال حاکمیّت اسلامی بودند. یک بُعد مهمّ امامت این است؛ امامت یعنی ریاست دین و دنیا، ریاست مادّه و معنا؛

امام جمعه جم با اشاره به ماه ذیقعده، ماه انس با امام رضا (ع) تصریح کرد: امام رضا علیه السلام فرمود: هر کس به زیارت من بیاید سه جا به یاری او می‌آیم تا از ترس و بیم رهایش سازم؛ زمانی که نامه‌های اعمال را به‌دست راست و چپ می‌دهند، کنار پل صراط و کنار میزان.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس با قانون و وظایف قانونی نمایندگی و اسناد بالادستی کشور و مهم‌تر از آن عمیقاً با گفتمان امام راحل و رهبر حکیم انقلاب اسلامی بویژه ۱۷۴ نماینده تازه نفس آشنا شده واهتمام ویژه نمایند.

وی خواستار تلاش مجاهدانه برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی شد و افزود: به نظر می‌رسد با انجام اقدامات قانونی ضمن اجرایی‌کردن شعار سال، مطالبات رهبر انقلاب در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را فراهم کرده و گام‌های اساسی به‌منظور مردمی‌سازی اقتصاد و مبارزه با تبعیض و فساد بردارد و تغییر در روندها را از همین نقطه آغاز کرده، جواب اعتماد مردم را بدهد.

محمدی گفت: همانگونه که انتظار می‌رفت وزارت دفاع آمریکا مجبور به پذیرش خروج همه هزار نیروی رزمی این کشور از نیجر شده است. نیجر تاکنون نقشی محوری در عملیات نظامی آمریکا در منطقه «ساحل» آفریقا داشته و میزبان یک پایگاه هوایی بزرگ آمریکایی بوده است.

وی با اشاره به انحلال پارلمان کویت و حرکت به سمت اقتدارگرایی کامل تاکید کرد: امیر کویت پارلمان این کشور به بهانه مداخله نمتیندگان در حقوق اساسی امیر منحل کرد. نکته جالب و درس سکوت غرب است.

محمدی خاطرنشان کرد: درحالی که رسانه‌های غربی و دولتمردان آمریکایی و اروپایی برای رد صلاحیت چندنفر در ایران غوغای انتخابات آزاد راه می‌اندازند اکنون اما مثل همیشه و با استانداردهای دوگانه همیشگی خبر مزبور را در مارپیچ سکوت قرار داده و وانهاده‌اند.

وی با تبریک سالروز فتح خرمشهر افزود: در جنگ تحمیلی، سقوط خرمشهر بسیار دردناک و جانگداز و فتح آن بسیار مبارک و مسرت‌بخش بود و اما امروز در جنگ شناختی و ادراکی، دشمن با هدف ایجاد اختلال در محاسبات و تصمیمات ما در صدد پیروزی در جنگ اراده‌ها و اشغال خرمشهر اراده و عزم ما است.و این بسیار مهم است ونیاز به فتوحات جدی و نمره قبولی در خرمشهرهای پیش روست

وی با اشاره به تغییر فرماندار جم گفت: تقویت فعالیت‌ها وتشکل های فرهنگی، تکمیل زیر ساخت‌های فرهنگی مذهبی و تجهیز پایگاه‌های بسیج و توجه ویژه به مجموعه جوانان بسیجی وانقلابی به عنوان بازوی کار، توجه ویژه به منابع انسانی غنی شهرستان، اشتغال پایدار جوانان وافراد جویای کار، تکمیل زیر ساخت وراه اندازی شهرک صنعتی، راه اندازی فرودگاه، توجه به مساله مهم فرهنگی وراهبردی، توجه به آموزش وپرورش ومجامع آموزشی رفع مشکلات دانشگاه‌ها که عامل توسعه هستند از مطالبات مردم است.

محمدی بیان کرد: فرودگاه جم در توسعه شهرستان بسیار مهم است. کارهای خوبی انجام شده است و مراحل پایانی راه اندازی است. این فرودگاه مهم و تأثیر گذار است. هم از حیث توسعه شهرستان هم نقش پدافند غیر عامل وپشتیبان فرودگاه خلیج فارس است باید از حالت غیر عملیاتی خارج شود.

کد خبر 6109139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha