۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۷

امام جمعه چهارباغ:

نمایندگان مجلس گفتمان ولایت را مطالعه کنند

نمایندگان مجلس گفتمان ولایت را مطالعه کنند

چهارباغ- امام جمعه چهارباغ با اشاره به ورود بیش از ۱۷۴ نماینده جدید به مجلس شورای اسلامی از نمایندگان خواست تا گفتمان ولایت را مطالعه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مهدی دربانی در خطبه‌های نماز جمعه چهارباغ با اشاره به روز ملی جمعیت گفت: جمعیت دغدغه مقام معظم رهبری، سیاستمداران و علاقه مندان به کشور است، همانگونه که دشمن نیز برای کاهش جمعیت کشور ما برنامه ریزی کرده است.

امام جمعه چهارباغ مطرح کرد: توجه داشته باشید ثمره خیزش جمعیتی دهه شصتی‌ها، جوانان و دانشمندانی هستند که کشور را به اقتدار و رشد فناوری و نظامی رسانده‌اند و به دنبال آن باید از بحران کاهش جمعیت خارج شویم.

وی با اشاره به سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر تصریح کرد: ایران در هیچ برهه‌ای، اولین گلوله را شلیک نکرده بلکه همیشه دفاع کرده و خرمشهر سند آن است. جنایت‌های صدام در این شهر قابل بازگویی نیست اما با رهبری امام و مجاهدت‌های رزمندگان، این شهر آزاد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دربانی ادامه داد: فلسطین نیز در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی، سال‌ها ایستادگی کرد و اکنون جهان به نفع مردم مظلوم فلسطین به پا خاسته و این نتیجه مقاومت است؛ جهان فهمیده که پیروزی با مقاومت و ایستادگی است.

وی با اشاره به برگزاری امن دوره دوم انتخابات مجلس افزود: باعث خوشحالی است که با مجلس انقلابی روبرو خواهیم بود، اما زشتی‌هایی نیز در این انتخابات رخ داد که باید درس بگیریم از جمله غلبه احساسات بر عقلانیت، بداخلاقی‌های تبلیغاتی، افشاگری‌های مبهم، تندروی، خشونت در کلام و ادعاهایی که ثابت نشد و زخم‌هایی که با پایان انتخابات، باقی ماند.

امام جمعه چهارباغ تاکید کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی توقع داریم مسائل اصلی و فرعی را جدا کنند و مسائل مهمتر را در اولویت قرار دهند، از تبعیض و فساد اجتناب و با دستگاه‌ها و سایر قوا همکاری و به ابعاد رسانه‌ای مصوبات توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دربانی مطرح کرد: همچنین از دخالت در انتصابات پرهیز کنند که فرمایش صریح مقام معظم رهبری است، اهتمام جدی به کار کارشناسی در مورد لوایح و مصوبات داشته باشند، گفتمان ولایت را مطالعه کنند و به مسائل اقتصادی توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر 6109121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha