۶ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۳۰

رئیس دانشگاه منابع طبیعی گرگان:

نقشه عملیاتی مدیریت آب گلستان تدوین شود

نقشه عملیاتی مدیریت آب گلستان تدوین شود

گرگان- رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به این‌که راه حل مشکلات را می دانیم اما غیرمسئولانه عمل می‌کنیم، تاکید کرد: گلستان نیازمند تدوین نقشه عملیاتی مدیریت آب است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نجفی نژاد عصر سه شنبه در همایش آب، اکوسیستم ها و توسعه انسانی که به مناسبت هفته جهانی آب در گرگان برگزار شده بود، اظهار کرد: همه مسئولان و مدیران راه حل های رفع مشکلات و معضلات را می دانیم اما سطحی و غیرمسئولانه عمل می کنیم.

وی با تاکید بر این که گلستان نیازمند نقشه و برنامه برای مدیریت آب است، افزود: منظور از تهیه و تدوین نقشه گرفتن مهندس مشاور و پرداخت مبالغ سنگین از منابع دولتی نیست چرا که از این دست مطالعات زیاد داریم.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با تاکید بر این که در گلستان نیازمند تدوین نقشه کاربردی و عملیاتی هستیم، ادامه داد: در این همایش باز هم ما دولتی ها و مدیران بدون حضور کشاورزان، صنعتگران و تولیدکنندگان نشستیم بدون آن که پای صحبت های ذینفعان نشسته باشیم.

وی اضافه کرد: باید با برنامه جلسه بگذاریم؛ نباید فقط سخنرانی کنیم بلکه خروجی این جلسات و نشستن ها باید برنامه اجرایی و عملیاتی برای مدیریت موضوعات مختلف در استان باشد.

نجفی نژاد با تاکید بر این که باید معماری جدید مدیریت آب در گلستان انجام شود، تصریح کرد: منظور از معماری جدید مدیریت آب کپی برداری مدرن نیست بلکه باید با توجه به تجربیات و شکست های گذشته و در نظر گرفتن الگوی سبک زندگی در استان برای مدیریت آب برنامه ریزی کنیم.

وی متذکر شد: حل بسیاری از مشکلات نیاز به بودجه و منابع مالی ندارد بلکه بیش از هر چیز نیازمند تغییر رویکردها هستیم.

نجفی نژاد با تاکید بر این که رویکردهای مدیریت مصرف آب در گلستان باید تغییر کند، خاطرنشان کرد: گلستان نیازمند طرح ضربتی مدیریت آب با در نظر گرفتن تمام ذینفعان است.

کد خبر 4388071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha