۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۱۸

یک منبع کردستان عراق مدعی شد؛

بازگشت صالح به اتحادیه میهنی/ آخرین تحولات انتخاب رئیس‌جمهور عراق

بازگشت صالح به اتحادیه میهنی/ آخرین تحولات انتخاب رئیس‌جمهور عراق

یک رسانه کردی خبر داد که با آغاز توافق های اولیه مابین برهم صالح و اعضای بلند پایه‌ اتحادیه میهنی کردستان عراق، احتمال ریاست جمهوری برهم صالح برای عراق قوت گرفته است.

به‌ گزارش خبرگزاری مهر، یک رسانه اقلیم کردستان در خبری اعلام کرداز ۲ ماه پیش گفتگوهای زیادی مابین برهم صالح، رئیس لیست عدالت و دمکراسی و بافل طالبانی فرزند جلال طالبانی به‌ نمایندگی از اتحادیه میهنی آغاز شده است.

بر اساس گزارش روداو، دو طرف توافق های بزرگی به دست آورده‌اند. از سوی دیگر در حالیکه جزئیات آن هنوز رسما اعلام نشده، این گمانه مطرح شده است که برهم صالح که‌ سال ۲۰۱۷ از اتحادیه میهنی جدا شد، به‌ بدنه حزب باز خواهد گشت و در مقابل اتحادیه میهنی نیز، وی را برای پست ریاست جمهوری نامزد خواهد کرد.

تا بدین لحظه هیچ‌کدام از دو طرف در این مورد بیانیه‌ای رسمی منتشر نکرده و اظهارنظری نداشته‌اند؛ اما تنها چند ساعت بعد از نشر این گزارش، هیرو ابراهیم احمد از افراد محوری و تصمیم گیرنده اتحادیه میهنی در بیانیه ای اعلام کرد که‌ پست ریاست جمهوری عراق متعلق به‌ اتحادیه میهنی کردستان است.

در این بیانیه تصریح شده که تنها، کسی برای این پست نامزد خواهد شد که‌ از حزب مربوطه جدا نشده باشد. با این حال هنوز مشخص نیست که این بیانیه در تائید بازگشت برهم صالح به اتحادیه است یا رد نامزدی وی به‌ عنوان رئیس جمهور آینده عراق.

کد خبر 4391860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha