۸ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۵۱

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

فتنه در همه زمان ها با چهره های متفاوت وجود دارد

فتنه در همه زمان ها با چهره های متفاوت وجود دارد

مشهد-مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: فتنه در همه زمان ها وجود دارد و عده ای ساده لوح نیز به دنبال آن حرکت می کنند.

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام محمد احمدزاده ظهر شنبه در جمع شورای هیات مذهبی مشهد اظهار کرد: سال ۸۸ قریب به ۸ ماه کشور در تلاطم بود اما یک اتفاق کل کشور را دگرگون و حماسه ۹ دی را رقم زد، آن هم زمانی که با آتش زدن پرچم امام حسین(ع)، حقیقت آنها شناخته و مردم نیز متوجه فتنه شدند.

وی افزود: این افراد به بهانه تقلب در انتخابات بسیاری از اموال عمومی و شخصی را به آتش کشیدند  نیروهای مردمی  را مورد شکنجه قرار دادند و داعش دیگری در کشور به وجود آورده بودند، این اتفاق کل کشور را منسجم و حماسه ۹ دی را رقم زد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: در همه دوره های تاریخ فتنه با چهره های گوناگون وجود داشته و هیچ دوره ای مانند دوره حضرت علی (ع) فتنه و نفاق چهره خود را نشان نداده بود و در جنگ صفین وقتی قرآن ها بالای نیزه قرار گرفت، عده ای ساده لوح به خیال اینکه آنها مسلمان هستند و نباید با آنها جنگید حضرت علی(ع) را وادار به پذیرش حکمیت کردند، وقتی که نتیجه حکمیت به نفع معاویه شد اشتباه خود را به گردن ایشان انداختند.

وی گفت:وقتی فضا غبارآلود و غیر شفاف می شود عده ای ناآگاه با سوء استفاده از این فضا بدون اینکه تابع دین خدا باشند به دنبال آنان حرکت می کنند و در زمان فعلی نیز عده ای سینه چاک مذاکره با امریکا شدند، اقتصاد مقاومتی را به امید برجام ترک کردند و با شکست برجام مشکلات اقتصادی گریبان گیر مردم شد.

احمد زاده تصریح کرد: در آن موقع فضا به گونه ای شده بود که اگر کسی غیر از مذاکره حرفی می زد تکفیرش می کردند و در این وضعیت عده ای از نخبگان و اهل بصیرت  به جای شفاف سازی، سکوت کردند.

وی گفت:اگر می خواهیم مسیر امام حسین(ع) و پرچمی که متعلق به سیدالشهدا(ع) و حضرت فاطمه(س) است برافراشته بماند باید همواره مراقب و متوجه باشیم و علاوه بر ظاهر قضایا، باطن را نیز ببینیم.

مدیر کل اوقاف خراسان رضوی خاطر نشان کرد:افتخار نوکری درب خانه امام حسین(ع) به لطف و عنایت آن حضرت نصیب افراد خدمتگذار به ایشان شده و هیچ چیز از القاب و صفات اشخاص در این دنیا ماندنی نیست و چیزی که از شخص باقی می ماند، بار و توشه ای است که از این دنیا می برد.

کد خبر 4498206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha