۱۶ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۰۸

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی:

۱.۹ میلیون تن چغندر قند از زارعان آذربایجان غربی خریداری شد

۱.۹ میلیون تن چغندر قند از زارعان آذربایجان غربی خریداری شد

ارومیه_رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی از خرید تضمینی بیش از یک میلیون و 900 هزار تن چغندر قند در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسمعیل کریم زاده پیش از ظهر دوشنبه در جلسه پیگیری مسایل کشت چغندر قند افزود: از آغاز فصل برداشت چغندرقند تاکنون یک میلیون و 914 هزار تن چغندرقند توسط کارخانه‌های قند این استان خریداری شده و بیش از 56 درصد از مطالبات چغندرکاران نیز پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه کاشت چغندر قند امسال کاهش یافته است اظهار داشت: ارزش چغندر خریداری شده در استان تا کنون 591 میلیارد و 310 میلیون تومان براورد شده است .

کریم زاده با اشاره به میزان خرید چغندرقند توسط پنج کارخانه قند آذربایجان غربی، ادامه داد: تاکنون بیشترین میزان خرید در حدود  461 هزار تن توسط کارخانه قند ارومیه خریداری شده است و پیش بینی می کنیم امسال در حدود دو میلیون تن محصول از چغندر کاران استان خریداری شود.

وی همچنبن با اشاره به قیمت خرید تضمینی چغندر قند ادامه داد: قیمت چغندرقند بهاره با عیار 16 درصد حدود سه هزار و 122 ریال از بابت هرکیلوگرم با احتساب کرایه حمل و نقل است که تمامی محصول در حال حاضر از مزارع برداشت شده است و باقیمانده محصول نیز در حال حمل به کارخانجات قند استان است. 

کریم زاده در ادامه ضمن قدردانی از همکاری و هماهنگی خرید چغندرقند توسط کارخانه های قند بر لزوم تسریع در تحویل به موقع محصول از چغندرکاران  تاکید کرد و از مشارکت و همکاری کشاورزان نیز در کاهش سطح زیر کشت محصول در سال جاری تقدیر کرد.

کد خبر 4505340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha