۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۱۹

مدیرعامل بانک عامل حوزه کشاورزی خبر داد؛

ایجاد ٦٨ هزار شغل جدید از محل تسهیلات طرح اشتغال روستایی

ایجاد ٦٨ هزار شغل جدید از محل تسهیلات طرح اشتغال روستایی

یک مقام بانکی گفت: از محل تسهیلات طرح اشتغال روستایی بانک عامل حوزه کشاورزی، بیش از ٦٨ هزار شغل جدید ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله خدارحمی در نشستی خبری به که مناسبت دهه فجر درحال برگزاری است، اظهارداشت: از محل تسهیلات طرح اشتغال روستایی بانک عامل حوزه کشاورز، ٦٨ هزار و ٣٠٨ شغل جدید ایجاد شده است.

وی افزود: تاکنون به ٢٦ هزار و ٧٥٥ طرح اشتغال زا، مبلغ ٣٨ هزار و ٥٩٧ میلیارد ریال تسهیلات داده شده است.

مدیرعامل بانک عامل حوزه کشاورزی افزود: طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری یکی از طرح های ویژه دولت است که طی آن ١.٥ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در دو مرحله به اشتغال روستایی و عشایری اختصاص می یابد و بانک عامل حوزه کشاورزی نیز یکی از بانکهای عامل این طرح است.

به گفته خدا رحمی، در راستای اجرای طرح اشتغال روستایی، ٣ هزار میلیاردتومان ردیف اعتباری به بانک عامل حوزه کشاورزی اختصاص داده شده است.

کاهش تعداد شعب بانک عامل حوزه کشاورزی

خدارحمی با اشاره به اینکه رئیس جمهور بر کاهش تعداد شعب بانک ها تاکید دارند، گفت: بانک عامل حوزه کشاورزی از سال ۹۵ روند کاهش شعب را  آغاز کرده است. به طوری که طی سال های ۹۵ و ۹۶، ۱۸ شعبه کاهش یافته و امسال این رقم به ۷۰ مورد رسیده به طوری که در سال جاری ۱۷ شعبه را تعطیل و یا با هم ادغام کردیم.

وی افزود: تعداد شعب بانک عامل حوزه کشاورزی در سال ۹۵، ۱۸۹۹ شعبه بود که امسال به ۱۸۱۸ شعبه رسید.

این مقام بانکی تصریح کرد: کاهش تعداد شعب به منظور رهاسازی مشتریان نیست بلکه مشتریان بانک توسط نزدیک ترین شعب پذیرش می شوند یا توسط سامانه های آنلاین ما پوشش دهی خواهند شد.

مدیرعامل بانک عامل حوزه کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گفته می شود بانک ها خود بنگاه داری می کنند و از بانک داری خارج شده اند، اظهار داشت: در برخی مواقع بانک ها مجبورند برای تسویه مطالبات شان شرکت ها را خریداری کنند.

خدارحمی اضافه کرد: در حال حاضر ما شرکت های تحت اختیار خود را به فروش گذاشته ایم، شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب، ماهی کارون و شهداب از جمله این شرکت ها هستند که قیمت آنها ۲۴۳ میلیارد تومان برآورد شده است. همچنین فروش شرکت کشت و صنعت کارون را نیز در دستور کار داریم و قرار است این شرکت را از طریق بورس به فروش برسانیم.

به گفته وی، با واگذاری این شرکت‌ها کسی نمی‌تواند به بانک عامل حوزه کشاورزی نسبت بنگاه‌داری بدهد.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای مصوبه امهال بدهی کشاورزان خسارت دیده، افزود: ۵۳۰ هزار فقره وام کوچک تا آخر امسال عملیات امهال بدهی انجام می شود و برای بقیه وام ها نیز منتظر اعتبار می مانیم.

خدارحمی با بیان اینکه دولت دو هزار میلیارد تومان برای امهال بدهی کشاورزان خسارت دیده اختصاص داده است، گفت: برای امهال باقی وام ها نیز ما منتظر اعتبار خواهیم ماند.

این مقام بانکی گفت: برای دیگر کشاورزانی که مشمول این مصوبه نیستند نیز بسته ای آماده و برای امهال بدهی آنها ارسال کرده ایم  که در صورت موافقت اجرایی می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات بانک عامل حوزه کشاورزی در زمینه ظرفیت سازی در حوزه کشاورزی اظهار داشت: ما حمایت های بسیار خوبی از تولید میگو انجام داده ایم که باعث افزایش تولید این محصول در کشور شده است.

خدارحمی گفت: همچنین حمایت هایی که از تولید ماهیان خاویاری شد باعث شد این ماهی را که رو به انقراض بود به تولید مناسب برساند و امیدوار هستیم که بتوانیم آن را در حد انبوه تولید و صادر کنیم.

این مقام بانکی افزود: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و برداشت مکانیزه برنج از دیگر اقدامات بانک عامل حوزه کشاورزی بوده به طوری که طی حدود ۲.۵ تا سه سال اخیر کل برداشت برنج در شمال کشور به صورت مکانیزه انجام می شود.

کد خبر 4532070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha