۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۹:۵۱

امام جمعه بوشهر:

۱۱ حوزه علمیه اهل سنت در استان بوشهر راه اندازی شد

 ۱۱ حوزه علمیه اهل سنت در استان بوشهر راه اندازی شد

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: به برکت نظام مقدس اسلامی اکنون ۱۱ حوزه علمیه اهل سنت در استان بوشهر راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر چهارشنبه در نشست تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: یکی از اصلی ترین اصولی که موجب امنیت و توسعه پایدار در یک جامعه می شود وحدت است.

وی  با بیان اینکه وحدت نقش تاثیرگزاری در مقابله با دشمنان و جهان استکبارداشته است، افزود: در طول سال های انقلاب شاهد آن بوده ایم که وحدت موجب ایجاد اقتدار کشور در جهان و رمز اصلی پیروزی در برابر هجمه های دشمنان بوده است. 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه یکی از دستاورد های مهم انقلاب وحدت  بین شیعه و سنی است، تصریح کرد: در طول چهل ساله انقلاب جهان استکبار هجمه های بسیاری را برای تفرقه افکنی بین شیعه و سنی وارد کرده است که در تمامی این هجمه ها نا کام بوده است.

امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: تفرقه در بین مردم جامعه موجب تضعیف  آن جامعه می شود و ما باید با تقویت بیشتر وحدت در بین اقوام و مذاهب در کشور با بصیرت و هوشمندی مانع رسیدن دشمنان به اهداف شومشان شویم.

وی بیان کرد: وحدتی که اکنون در جامعه ما وجود دارد حاصل هدایت های امام راحل و مقام معظم رهبری است و این وحدت با بصیرت و هوشمندی شکل گرفته است.

آیت‌الله صفایی بوشهری عنوان کرد: اهل سنت در استان بوشهر مانند دیگر مردم این استان حامی ولایت فقیه هستند و با تاسی گرفتند از مقام معظم رهبری در حمایت از این انقلاب در هر زمان که نیاز بوده در صحنه حضور پیداکرده اند.

وی بیان کرد: خدمات انجام شده در پس از انقلاب به اهل سنت قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست ما در استان بوشهر پیش از انقلاب شش مسجد اهل سنت داشتیم که اکنون تعداد آن به ۱۴۰ مسجد رسیده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه در پیش از انقلاب حوزه علمیه اهل سنت در استان بوشهر وجود نداشت، افزود: به برکت نظام مقدس اسلامی اکنون ۱۱ حوزه علمیه اهل سنت در استان بوشهر راه اندازی شده است.

کد خبر 4536290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha