۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۳۴

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

میزان دقیق نیاز آب استان در سه بخش صنعت، کشاورزی و شرب اعلام شود

میزان دقیق نیاز آب استان در سه بخش صنعت، کشاورزی و شرب اعلام شود

یاسوج- معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان نیاز آب استان در سه بخش صنعت، کشاورزی و شرب باید تا پایان هفته مشخص و اعلام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز فیلی بعدازظهر سه شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان افزود: شرکتهای آب و فاضلاب شهری و ‌روستایی، سازمان جهاد کشاورزی و صنعت و معدن استان میزان آب مورد نیاز استان را در این بخشها اعلام کنند.

وی بیان داشت: در بخش کشاورزی محصولی که بیشترین آب را نیاز دارد، برنج است و به همین دلیل به جز در سه استان شمالی کشور، سایر نقاط در کشور ممنوعیت کشت برنج دارند.

فیلی افزود: سطح زیر کشت برنج در استان پنج هزار هکتار بود که این میزان به سه هزار و ۵۰۰ هکتار کاهش یافته که این ممنوعیت در سه هزار و ۵۰۰ هکتار باقی ‌مانده نیز اجرایی می ‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای کمک به کشاورزان و کاهش تدریجی کشت برنج، نامه‌ ای شامل پیشنهادات فرمانداران با امضای استاندار تهیه و تنظیم شده و به معاون اول رئیس جمهور، وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی ارسال می شود.

فیلی افزود: در راستای جایگزینی مناسب یک محصول به جای برنج و کمک به معیشت کشاورزان با کشت محصول مناسب جایگزین باید سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه ‌ای همکاری مطلوبی داشته باشند.

وی اظهار داشت: در راستای ارائه آمار دقیق نیز، آب و فاضلاب شهری فهرست تمامی چاههای آب استان را به آب منطقه ای ارائه دهد.

معاون عمرانی استاندار بر ضرورت ارائه آمار دقیق میزان بارندگی در استان تاکید کرد و گفت: با حضور کارشناسان آب منطقه ای و هواشناسی کمیته مشترک راستی آزمایی  برای بررسی آمار ارائه شده از سوی دو ایستگاه آب و هواشناسی تشکیل و نتیجه این بررسی به شورا ارائه شود.

کد خبر 4547016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha