۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۲۸

استاندار سمنان:

مشکل کمبود آب استان سمنان با بارندگی‌های اخیر حل نخواهد شد

مشکل کمبود آب استان سمنان با بارندگی‌های اخیر حل نخواهد شد

سمنان - استاندار سمنان بابیان اینکه حل چالش و بحران آب در استان نیازمند مدیریت است، گفت: مشکل کمبود آب استان با بارندگی‌های اخیر حل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر صبح سه‌شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان به میزبانی سالن غدیر استانداری ضمن بیان اینکه مشکل کمبود آب با بارندگی اخیر حل نخواهد شد، ابراز داشت: اقلیم گرم و خشک و بالا بودن نسبت تبخیر در استان عواملی که باعث می‌شود تا بارندگی‌ها چندان موثر در رفع مشکلات کمبود آب نباشد.

وی بابیان اینکه یکی از محدودیت‌های جدی استان سمنان، بحث کمبود منابع آبی است، اضافه کرد: تعیین مدار گردش آب و تعیین نوبت‌دهی آبیاری و رهاسازی کامل آب در فصول زمستان باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سمنان بابیان اینکه بارش‌ها هم به شکل رگباری بانفوذ کم در خاک و سفره‌های زیرزمینی اتفاق می‌افتد، ابراز داشت: به نظر می‌رسد که بتوان با آبخیزداری و آبخوان‌داری این چالش ها را برطرف کرد بنابراین این طرح‌ها می‌بایست در اولویت قرار گیرد.

آشناگر بابیان اینکه ایجاد تشکل‌های مردمی در حوزه مدیریت آب به شرط کاهش تکیه به دستگاه‌های دولتی کار مناسبی است، تصریح کرد: این اقدامات می‌تواند در زمینه ارائه حل مشکلات کمبود آب موثر باشد بنابراین ایجاد این تشکل‌ها می‌بایست پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه منابع آب در استان سمنان محدود هستند لذا برای استفاده بهینه از همین مقدار موجود می‌بایست مدیریت مناسبی اتخاذ شود که تغییر الگوی کشت بخشی از این اقدمات محسوب می‌شود.

کد خبر 4552873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha