۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۱۰

مدیرکل منابع طبیعی گلستان:

۵ پارک جنگلی گلستان واگذار می‌شود/ جمع آوری آب‌های سطحی زیارت

۵ پارک جنگلی گلستان واگذار می‌شود/ جمع آوری آب‌های سطحی زیارت

گرگان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گلستان دارای ۱۷ پارک جنگلی مصوب است، گفت: پنج پارک جنگلی آماده واگذاری است و به زودی به مزایده گذاشته می شوند.

ابوطالب قزلسفلو در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی در پاسخ به خبرنگار مهر اظهار کرد: گلستان دارای ۱۷ پارک جنگلی مصوب است و بر اساس بخشنامه سازمان جنگل ها باید پارک های جنگلی که توسط اداره کل مدیریت می شد و یا در اختیار شهرداری ها بود به مزایده گذاشته شود.

وی مساحت پارک های جنگلی استان را هفت هزار و ۴۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: هم اکنون پنج پارک جنگلی کبودوال علی آبادکتول، شبنم نوده خاندوز، آق سو کلاله، دلند و باغ تاشته رامیان آماده واگذاری به بخش خصوصی هستند.

قزلسفلو به موضوع رانش در روستای زیارت گرگان هم اشاره و بیان کرد: در فاصله زمانی کوتاه ۲۹ دی تا ۱۴ بهمن شاهد حدود ۱۷۰ میلیمتر بارندگی در این روستا بودیم که در ۱۸ بهمن رانش در روستای زیارت اتفاق افتاد.

وی با بیان این که این رانش در خارج روستای زیارت و در عرصه های جنگلی روستا اتفاق افتاده بود، ادامه داد: شیب تند دامنه، پرآب شدن چشمه ها، اشباح خاک و نوع سازند بخش هایی از زیارت را مستعد لغزش و رانش کرده است.

قزلسفلو اضافه کرد: آن چه در زیارت شاهد آن هستیم در واقع حرکت توده ای است که به صورت زمین لغزش و جریان گِلی نمود پیدا کرد.

ایجاد سایت گردشگری در روستای محمدآباد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با این توضیح که بارندگی و میزان آن را نمی شود کنترل کرد، گفت: تنها راه حل موجود خارج کردن آب های بالادست از توده در معرض رانش و لغزش زیارت و هدایت آن به دره کناری است تا اجازه ندهیم خاک اشباح شود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی فرمانداری گرگان و مدیریت بحران استانداری گلستان ساماندهی بخش از موضوع به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سپرده شده و هم اکنون مشغول جمع آوری آب های سطحی چشمه ها در زیارت هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان همچنین از ایجاد سایت گردشگری در روستای محمدآباد گرگان خبر داد و خاطرنشان کرد: این سایت گردشگری در وسعت دو هکتار طراحی شده و به مناسب هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، کاشت درخت در این سایت گردشگری انجام می شود.

کد خبر 4555528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha