۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۱۳

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

حذف یارانه دهک‌های پر درآمد در تحقق عدالت اقتصادی مؤثر است

حذف یارانه دهک‌های پر درآمد در تحقق عدالت اقتصادی مؤثر است

بیرجند- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت:حذف یارانه دهک‌های پردرآمد و در پی آن امکان افزایش یارانه نیازمندان می‌تواند در راستای تحقق عدالت اقتصادی کمک کند.

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هر تصمیمی که در رابطه با یارانه‌ها اخذ می‌شود باید با در نظر گرفتن وضعیت اقشار محروم در استان‌هایی چون خراسان‌جنوبی و سیستان و بلوچستان باشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد یکی از نمایندگان در رابطه با حذف یارانه ها و اختصاص آن تنها به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، بیان کرد: این پیشنهادها بدون توجه از وضعیت نیازمندان در برخی استان‌ها صورت می‌گیرد.

عبادی ادامه داد: در استان‌هایی چون خراسان جنوبی خانواده هایی وجود دارند که تنها ممر درآمدشان یارانه است و تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیز نیستند.

وی افزود: خوشبختانه طرح پیشنهادی توسط آن نماینده محترم در مجلس رأی نیاورد و تصمیم مجلس تنها بر حذف یارانه سه دهک بالای جامعه است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: دهک‌های پردرآمد جامعه هیچ نیازی به مبلغ یارانه نداشته و گاه مدت ها مبلغ یارانه شان را برداشت نیز نمی‌کنند که حذف یارانه آنان و در پی آن امکان افزایش یارانه نیازمندان می‌تواند در راستای عدالت اقتصادی کمک کند.

عبادی در زمینه سهمیه بندی بنزین نیز گفت: اینکه سهمیه بندی بنزین می‌تواند به استفاده بهینه از منابع انرژی کمک کنه یا خیر باید توسط کارشناسان وزارت نفت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از بنزین با کارت نیز از مواردی است که در مقابله با قاچاق سوخت می‌تواند تأثیرگذار باشد، یادآور شد: منابع انرژی از جمله سرمایه های ارزشمند کشور که باید با برنامه‌های کارشناسانه و به صورت دقیق  از آن حراست کرد.

کد خبر 4556316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha