۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۰۲

به مناسبت هفته میراث فرهنگی؛

برنامه های پژوهشگاه میراث فرهنگی اعلام شد

برنامه های پژوهشگاه میراث فرهنگی اعلام شد

برنامه ها و نشست های علمی و فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در هفته میراث فرهنگی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه‌ها و نشست‌های علمی و فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در هفته میراث فرهنگی از ۲۲ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۵ خرداد نیز ادامه خواهد داشت. بر این اساس در روز ۲۲ تا ۲۴ اردیبهشت نمایشگاه پوشاک اقوام ایرانی در همایش بین المللی پوشاک و صنعت مد در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود. همچنین جشنواره فیلم اقوام ایرانی، نشست «مردم و سینما» و «فیلم مردم نگار» نیز از ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت ماه در بنیاد ایرانشناسی برگزار خواهد شد.

همایش ادبیات شفاهی و میراث ناملموس نیز از ۲۹ تا ۳۰ اردیبهشت ماه در جزیره قشم و نشست بزرگداشت خیام در چشم انداز فرهنگ مردم در پارسه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود. اما در روز پایانی اردیبهشت نیز کاخ گلستان نشست و نمایشگاه پوشاک ایرانی، تنوع فرهنگی و همبستگی ملی را برگزار می‌کند.

نقد کتاب شاماران نیز در سالن خلیج فارس در روز ۶ خرداد و نقد کتاب چنگیزخان در سالن پارسه در روز ۵ خرداد انجام خواهد شد.

همایش علمی میراث ناملموس در چشم انداز توسعه پایدار هم از ۸ تا ۹ خرداد در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

پژوهشکده ابنیه و بافت هم نشست گفتمان شناخت و آموزش آرایه های معماری با تکیه بر تجربه استادکاران سنتی را در روز ۲۹ اردیبهشت در سالن خلیج فارس از ساعت ۱۳ تا ۱۵ برگزار می‌کند.

پژوهشکده هنرهای سنتی نیز در هفته میراث فرهنگی چهار نشست و نمایشگاه و کارگاه دارد از جمله نشست مصادیق هنرهای سنتی در میراث فرهنگی ناملموس، نشست تخصصی هنرهای سنتی کارگاه نگارگری و قلمزنی و نمایشگاه آثار یک‌ساله هنرهای سنتی.

پژوهشکده حفاظت و مرمت هم سیزدهمین همایش دوسالانه حفاظت و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی و آرایه های معماری را در روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌کند.

میراث رضوی: سکه‌های ولایتعهدی امام رضا (ع) و اسناد تاریخی همراه با نمایشگاه آثار مکتوب قدمگاههای امام رضا (ع) روز ۳۱ اردیبهشت در سالن خلیج فارس پژوهشگاه میراث فرهنگی برگزار می‌شود. نشست علمی اصالت و ماهیت آجر نوشته مسجد جامع ساوه منتسب به امام رضا نیز به همراه نمایشگاه اصل اثر در سالن پارسه موزه ملی ایران در روز اول خرداد ماه از ساعت ۹ تا ۱۱ برگزار خواهد شد.

کارگاه علمی آموزشی نیز با موضوع ژئوهریتیج و نشست علمی اکوتوریسم و تاثیرش در میراث فرهنگی نیز در روز اول خرداد از ساعت ۱۴ تا ۱۵ در سالن پارسه برگزار می‌شود.

پژوهشکده گردشگری هم برنامه‌ای با عنوان نشست علمی واکاوی پیوندها و نقاط اشتراک و افتراق گردشگری و میراث فرهنگی را دارد که در روز اول خرداد از ساعت ۱۵ تا ۱۶ برگزار می‌شود.

رونمایی از نشان بازی‌های میراثی برنامه معاونت فناوری و کاربردسازی است که روز اول خرداد برای آن برنامه ریزی شده است. چالش‌های ثبت آثار تاریخی و فرهنگی و طبیعی نیز عنوان نشست روز دوم خرداد است.

سیر تحول استحکامات دفاعی ایران فرهنگی و سبک زندگی ایثارگران دفاع مقدس هم در روز دوم خرداد توسط پایگاه پژوهشی میراث دفاع مقدس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معرفی موزه لرستان و نشست تخصصی سکه‌های تخت جمشید عنوان برنامه روز دوم خرداد پژوهشکده زبان شناسی و کتیبه‌ها است.

موزه تاریخ هم با همکاری کانون پرورش فکری در روز دوم خرداد برنامه میراث فرهنگی مشارکت کودکان و نوجوانان را برگزار می‌کند. پژوهشکده باستان شناسی هم کاوش‌های محدوده سد چپرآباد اشنویه را بررسی خواهد کرد. اما نشست برخط روز جهانی موزه‌ها و نشست دیپلماسی فرهنگی نیز در روزهای دوم و پنجم خرداد برگزار می‌شود.

کد خبر 6104165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha