۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۱۴

معاون رئیس‌جمهور:

نگهبانان فرهنگ اصیل کشور علما و اندیشمندان هستند

نگهبانان فرهنگ اصیل کشور علما و اندیشمندان هستند

کرج - معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه اسلامیت و ایرانیت بستر حقیقی فرهنگ کشور است، گفت: نگهبانان این فرهنگ اصیل علما و اندیشمندان هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اکبر صالحی در مراسم «عصر خاطره انقلاب اسلامی» که روز گذشته در هشتگرد برگزار شد، ضمن بزرگداشت مقام مبارزان پیشکسوت این منطقه، اسلامیت و ایرانیت را بستر حقیقی فرهنگ کشور دانست و گفت: نگهبانان این فرهنگ اصیل علما و اندیشمندان هستند.

صالحی، ساوجبلاغ را یکی از مناطقی دانست که بستر زایش علمای بزرگ و مهد فرهنگ و تمدن بوده است.

معاون رئیس‌جمهور از کتاب «بیداری دشت کهن» به‌عنوان یکی از کتاب‌های بسیار خوب و مستند در زمینهٔ تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی شهرستان ساوجبلاغ یاد کرد.

صالحی ضمن تقدیر از دکتر حسین عسگری نویسنده کتاب بیداری دشت کهن، گفت: باید برای مستندسازی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی گام‌های بلندی برداشته شود.

گفتنی است؛ حوزه هنری البرز با همکاری شهرداری هشتگرد مراسم عصر خاطره انقلاب اسلامی را برگزار و در این مراسم از کتاب «بیداری دشت کهن» رونمایی شد.

همچنین چند تن از مبارزان قدیمی این منطقه ازجمله حجت‌الاسلام حسینی به ذکر خاطراتی از مبارزات انقلاب اسلامی ساوجبلاغ و استان البرز پرداختند.

در این مراسم به شکل ویژه از کتاب «بیداری دشت کهن» (تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در ساوجبلاغ و نظرآباد استان البرز) با حضور استاندار البرز و دکتر صالحی و همچنین دکتر آجرلو رئیس حوزه هنری البرز رونمایی شده و از نویسنده اثر تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم باشکوه برنامه‌های مختلف هنری و فرهنگی نیز به اجرا درآمد و ضمن نام‌گذاری خیابانی در شهر هشتگرد به نام عالم مجاهد «شهید ثالث» از تابلوی این خیابان نیز رونمایی شد.

کد خبر 4564186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha