۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۱۲

استاندار خوزستان:

وزارت نفت خود را با پرداخت حق آلایندگی خوزستان وفق دهد

وزارت نفت خود را با پرداخت حق آلایندگی خوزستان وفق دهد

اهواز- استاندار خوزستان گفت: پرداخت سهم آلایندگی حق اهواز و مناطق مختلف استان است و وزارت نفت باید خود را با این حق قانونی وفق دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز یکشنبه در مراسم کلنگ زنی زیرگذر منطقه پردیس اهواز به سپنتا اظهار کرد: این پروژه و پروژه‌های بزرگ، مورد نیاز برای رشد و توسعه این منطقه، تسهیل در رفت و آمد شهروندان و به تبع آن توزیع تراکم جمعیت در مناطق مختلف، توسعه متوازن مناطق، جلوگیری از انباشت ثروت و سرمایه در یک منطقه خاص و رشد متوازن فرهنگی جامعه است و اینگونه پروژه‌ها یکی پس از دیگری در حال آغاز و به تدریج به پایان می رسند.

وی افزود: در سال ۹۸ طبق مصوبه شورای شهر اهواز ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای کارهای عمرانی تخصیص داده شده که از این میزان ۳۰۰ میلیارد تومان برای حمل و نقل و تسهیل ترافیک در سطح شهر خواهد بود که منجر به جلوگیری از اتلاف وقت و هدر رفت سوخت و به تبع آن بهبود هوا و محیط زیست منطقه می‌شود که با جدیت در حال پیگیری است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با کمک هم عقب ماندگی‌های شهر اهواز نسبت به دیگر کلان شهرهای هم تراز خود در کشور را جبران کنیم، بیان کرد: در کلان شهر اهواز مشکلات جدی ساختاری وجود دارد و اجرای برخی پروژه‌های ملی مانع توسعه این شهر شده است در حالی که شاید در دیگر کلان شهرها دستگاه‌های اجرایی پر قدرت برای منافع خود، مانع از اجرای این پروژه‌ها می‌شوند و اینگونه پروژه‌ها در این شهرها کمتر اجرایی شده‌اند.

شریعتی ادامه داد: شهرداران اهواز تلاش‌های زیادی داشته‌اند اما امکان اینکه بتوانند دستگاه‌های اجرایی بزرگ را قانع و ملزم کنند که با تعدیل هزینه، به اجرای پروژه‌های شهرداری کمک کنند، امکان نداشتند.

استاندار خوزستان گفت: امیدواریم با توجیه کردن دستگاه‌های اجرایی بزرگ برای توسعه، عمران و بهبود شرایط زندگی و رفاه در اهواز کار کنیم.

وی با اشاره به وجود معارض در پروژه‌های شهر اهواز، بیان کرد: معارض‌های روگذر کجباف با تلاش و رایزنی با دستگاه‌های اجرایی ملی و دستگاه‌های انتظامی و امنیتی حل شد.

شریعتی با اشاره به حل مشکل پروژه ورزشگاه فولاد، اصلاح کانال جهاد نصر برای پروژه ریزگردها و چهار بانده کردن جاده سوسنگرد به چذابه گفت: بدون تردید هیچکس مخالف توسعه شهری که در آن زندگی می‌کند نیست و باید بیش از گذشته به فرهنگ گفتگو و قانع کردن توجه کرد و سعی نکنیم مسائل را تنها با مکاتبه حل کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برای تکمیل پروژه جاده ساحلی اهواز و اتصال آن به شهر ملاثانی که با ارزش افزوده خوبی همراه خواهد بود و استفاده از ظرفیت رودخانه کارون برای توسعه استان و رشد مناطق تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تکمیل پل نهم اهواز نیز با سرعت در حال پیشرفت است و عرشه پل به اتمام رسیده و با تملک‌های صورت گرفته، قسمت شرق این پل نیز در حال انجام است تا بتوانیم همان گونه که زیرگذر زردشت و جانبازان در حال اجرا هستند، این پل نیز پس از تکمیل بار ترافیکی را از منطقه کیانپارس اهواز کم کند.

شریعتی گفت: از اهتمام شهرداری و شورای شهر اهواز که به کارهای زیرساختی و زیربنایی توجه دارند تشکر می‌کنم و امیدواریم چنین کارهایی با جدیدت و سرعت اجرایی شوند.

استاندار خوزستان تأکید کرد: پرداخت سهم آلایندگی حق اهواز و مناطق مختلف استان است و وزارت نفت باید خود را این این حق قانونی وفق دهد.

شریعتی اظهار کرد: مدتی از اجرای قانون غفلت شد و این موضوع از سال ۹۵ پیگیری و در نهایت به صدور رأی نهایی برای پرداخت حق آلایندگی انجامید. همه ملزم به رعایت قانون و رأی صادر شده نهایی هستند.

استاندار خوزستان گفت: شهردار اهواز پیگیری لازم را در این مدت داشته و شاید پرداخت حق آلایندگی از سوی وزارت نفت به پروژه قطار شهری اهواز تنها راه نجات متروی این باشد.

شریعتی بیان کرد: در سفر وزیر نفت به استان مذاکراتی در این خصوص داشته و عنوان کردم هر پروژه‌ای که وزارت نفت برای اهواز و استان تأیید کند که سهم حق آلایندگی به آن پروژه پرداخت شود، انجام می‌دهیم.

وی انتقاد کرد: در حال حاضر هرکجا که برای توسعه شهر اهواز ورود می‌کنیم، شرکت ملی مناطق نفت خیز اعلام می‌کند که در محدوده آنها قرار دارد. حداقل باید هزینه توسعه به نحوی از سوی وزارت نفت پرداخت شود و برای پیگیری آن اهتمام زیادی وجود دارد.

کد خبر 4570188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha