۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۰۵

یک مقام مسئول تأکید کرد:

محصولات تراریخته باید ارزانتر باشند/ تمام تراریخته ها وارداتی اند

محصولات تراریخته باید ارزانتر باشند/ تمام تراریخته ها وارداتی اند

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه فلسفه تولید محصولات تراریخته کاهش قیمت آن است، بیان کرد: در حال حاضر این محصولات تراریخته همگی وارداتی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مصطفی قانعی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برچسب گذاری روی برخی کالاهای تراریخته اظهار کرد: سازمان غذا و دارو بخشنامه‌ای ابلاغ کرده که بر اساس آن هر تولید کننده‌ای که از تراریخته در محصول نهایی خود استفاده می‌کند باید با برچسبی درباره آن اطلاع رسانی کند.

وی با بیان اینکه برچسب زنی را تعدادی از کارخانه‌ها شروع کرده اند، بیان کرد: معمولاً قیمت این محصولات که از تراریخته بهره برده اند باید کمتر باشد؛ زیرا فلسفه تولید تراریخته برای کاهش قیمت تمام شده محصول است تا بتواند در عرصه رقابت پیروز شود.

به گفته وی، بنابراین ما کمتر تولید کننده‌ای می‌بینیم که محصولات تراریخته استفاده کرده و نسبت به معادل غیر تراریخته خود گران‌تر باشد؛ اگر باشد تخلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تراریخته ای که کارخانه‌ها و تولیدکنندگان استفاده می‌کنند تماماً خارجی است، خاطر نشان کرد: ما تا به امروز هیچ محصول تراریخته ای در کشور تولید نمی‌کنیم؛ حتی زیر کشت هم نداریم و مجوزی هم برای تولید آنها نداریم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: تمام تراریخته ها به کشور وارد می‌شود و براساس آمار، حدود ۴ میلیارد دلار محصولات تراریخته از جمله ذرت، سویا و … وارد کشور می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از نود درصد بازار دنیا دست محصولات تراریخته است.

کد خبر 4571953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha