۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

حمایت از بانوان نخبه و کارآفرین جدی گرفته شود

حمایت از بانوان نخبه و کارآفرین جدی گرفته شود

قزوین- نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان ویژه بانوان و جوانان می‌تواند در شکوفایی استعداد و توانمندی این گروه و کمک به توسعه کشور مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیده حمیده زرآبادی در اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که پیش از ظهر چهارشنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: راه اندازی سامانه پایش و ارزیابی ستاد اقتصاد مقاومتی در استان کار خوبی است و می‌تواند در ساماندهی امور مؤثر باشد.

وی افزود: معرفی شرکت‌های دانش بنیان در جلسات خوب است اما باید موانع را هم بگوییم که این مشکلات چند شرکت را از استان خارج کرده و یا چه تعداد انگیزه کار ندارند و می‌خواهند به خارج از کشور و یا استان بروند.

زرآبادی بیان کرد: فقط نبود اعتبار از مشکلات ما نیست باید ببینیم کجا موانع تولید و حمایت وجود دارد که انگیزه سرمایه گذار و نخبگان تولید را کاهش می‌دهد و آنها را برطرف کنیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گاهی اوقات مشکلات شرکت‌های دانش بنیان آنقدر فرسایشی شده که آنها را به رفتن از کشور و استان ترغیب می‌کند که ما باید این موانع را بشناسیم و از مسیر برداریم.

وی گفت: بهتر است در سامانه توانمندی و ظرفیت شرکت‌ها معرفی شود تا دستگاه‌ها از خدمات این گروه‌ها مطلع شوند و دسترسی به این شرکت‌ها هم آسان باشد تا زمینه ارتباط فراهم شود.

زرآبادی یادآور شد: بانک‌ها لازم است در دادن تسهیلات و گرفتن ضمانت نامه‌ها سخت گیری نکنند و همراهی لازم رابا این شرکت‌ها داشته باشند تا کارها روان شود و ما هم آمادگی داریم در این جلسات برای رفع موانع اقدام کنیم.

وی اظهار داشت: باید مصوبات خوبی در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی داشته باشیم تا شرکت‌های دانش بنیان انگیزه بیشتری برای ادامه کار داشته باشند.

زرآبادی یادآور شد: مقررات و قوانین در سامانه پایش شفاف اعلام شود تا از رفتار سلیقه‌ای جلوگیری شود و در کنار آن همکاری دستگاه‌های اجرایی با این شرکت‌ها نیز تقویت شود تا بتوانیم مسیر تولید را هموار کنیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان ویژه بانوان و جوانان می‌تواند در شکوفایی استعداد و توانمندی این گروه و کمک به توسعه کشور مؤثر باشد.

کد خبر 4593431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha