۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۴۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

شرکت‌های دانش بنیان به توسعه فناوری در بخش سلامت کمک کنند

 شرکت‌های دانش بنیان به توسعه فناوری در بخش سلامت کمک کنند

بیرجند-رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: رشد و توسعه فناوری در بخش سلامت به پیشگیری و درمان بیماری‌ها کمک می‌کند که در این زمینه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند قدم‌های بسیار مثبتی بردارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقانی فیروز آبادی صبح چهارشنبه در اولین کنفرانس ملی سیستم‌ها و فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت اظهار کرد: در طول ۶ ماه گذشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و دانشگاه بیرجند دو کنفرانس مشترک داشته‌اند که یک اتفاق مثبت محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: نظام آموزشی کشور ما سال‌ها به صورت تک بعدی کار کرده و از این جهت در بسیاری از موارد خروجی مطلوبی نداشته است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه گاه موضوعات تخصصی و سازمانی ما را از همکاری‌های مشترک دور کرده است، ادامه داد: از طرف دیگر در کشور ما متأسفانه تجربه خوبی از کارهای تیمی برجای نمانده است که این تجربیات را باید اصلاح کنیم.

وی گفت: البته در سال‌های اخیر با همت کارشناسان و توصیه‌های بزرگان و دلسوزان علمی جامعه قدم‌های بزرگی در راستای همکاری‌های مشترک علمی برداشته شده است که نمونه آن را در ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای می‌توان دید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: تشکیل و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و قرار گرفتن فناوری در کنار توسعه دانش نیز اقدام بسیار بزرگ دیگر برای رشد و تعالی علم در کشور طی سال‌های اخیر است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه اهمیت حوزه سلامت و ارتباط فناوری با این حوزه بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد: الگوی بیماری در جهان امروزه از بیماری‌های واگیردار به بیماری‌های غیر واگیر تغییر کرده است.

وی یادآور شد: رشد و توسعه فناوری در بخش سلامت به پیشگیری و درمان بیماری‌ها کمک می‌کند که در این زمینه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند قدم‌های بسیار مثبتی بردارند.

کد خبر 4593447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha