۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۰۹

معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی خبر داد

انتشار بیش از ۲۰۰ برگ سند منتشر نشده درباره «تقی شهرام»

انتشار بیش از ۲۰۰ برگ سند منتشر نشده درباره «تقی شهرام»

معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، از انتشار بیش از ۲۰۰ برگ سند منتشر نشده درباره «تقی شهرام» در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد.

محمدحسن روزی‌طلب، معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: کتاب «تقی شهرام به روایت اسناد ساواک» در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مخاطبان عرضه می‌شود.

او با اشاره به تمرکز مرکز اسناد انقلاب اسلامی بر انتشار اسناد متقن تاریخی گفت: معاونت اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضمن بررسی صحت و سقم اسناد و تطبیق آن با وقایع و رخدادها، مجموعه کتب اسنادی را با همکاری صاحب‌نظران هر رشته و کارشناسانی که اغلب خودشان ناظر سیر حوادث و رویدادها بوده یا در آن نقش داشته‌اند، برای استفاده محققان و علاقمندان منتشر می‌کند.

روزی‌طلب با بیان اینکه مرکز اسناد انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۲۰ عنوان کتاب در حوزه شناخت سازمان مجاهدین خلق منتشر کرده است، اظهار کرد: در نمایشگاه کتاب امسال علاوه بر عرضه عناوین قبلی درباره سازمان مجاهدین خلق، جدیدترین اثر مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی با عنوان «تقی شهرام به روایت اسناد ساواک» هم به مخاطبان عرضه خواهد شد.

معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، گفت: اسنادی که در کتاب منتشر شده متناسب با مطالب و محتوا به نگارش درآمده از گنجینه غنی مرکز اسناد انقلاب اسلامی اخذ شده است و می‌تواند بسیاری از پرسش‌ها درباره «تقی شهرام»، «روند تغییر ایدئولوژی سازمان»، «تصفیه‌های خونین»، «ترورهای سیاسی» و … را پاسخ دهد.

به گفته روزی‌طلب، این کتاب مهم‌ترین برش‌های زندگی تقی شهرام، از اعضای مرکزیت سازمان مجاهدین خلق را از جمله دوران قبل از زندان و ضربه شهریور ۱۳۵۰، دوران زندان در اوین و ساری، داستان فرار شهرام از زندان با ذکر جزئیات به نقل از خودش، ورودش به سازمان و سپس ارتقا تا مرکزیت، فرایند تغییر ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق به مارکسیست، تصفیه و ترورهای داخلی، دوران زندان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و روند محاکمه وی را دربرمی‌گیرد.

کتاب «تقی شهرام به روایت اسناد ساواک» توسط احمدرضا کریمی، از اعضای سابق سازمان مجاهدین خلق تدوین شده است.

کد خبر 4595409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha