۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳

شهردار اصفهان:

ایجاد جریان دائمی آب در زاینده رود باید دغدغه اصلی مسئولان باشد

ایجاد جریان دائمی آب در زاینده رود باید دغدغه اصلی مسئولان باشد

اصفهان – شهردار اصفهان با بیان اینکه طرفدار حفاظت از محیط زیست و بناهای تاریخی هستیم، گفت: برقراری جریان دائمی آب در زاینده رود باید در رأس فعالیت‌های همه مسئولان اصفهان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله نوروزی پیش از ظهر چهارشنبه در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سال جدید با بیان اینکه امسال بخشی از برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان در راستای همدردی با مردم سیل زده کشور برگزار نمی‌شود، اظهار داشت: شهرداری اصفهان نخستین شهرداری بود که پس از وقوع سیل به کمک سیل زدگان کشور شتافت و در این مناطق حضور یافت.

وی افزود: شهروندان اصفهانی و فرزندان اصفهان که هشت سال از کشور دفاع کردند در برابر سیل نیز جانانه ایستادگی کردند به نوعی که اصفهان رتبه نخست کمک‌های نقدی به سیل زدگان کشور را کسب کرد.

نگران ساماندهی مهاجرت مردم از شهرهای دیگر به اصفهان هستیم

شهردار اصفهان با بیان اینکه سال گذشته نگران مهاجرت اصفهانی به دلیل خشکی زاینده رود بودیم اما با توجه به اتفاقات پیش بینی نشده و وقوع سیل امروز نگران ساماندهی مهاجرت مردم از شهرهای دیگر به اصفهان هستیم، گفت: در زمینه روز سیل نگرانی نداریم چراکه مادی‌ها و نهرهای اصفهان با توزیع درست آب مانعی برای وقوع سیل در شهر اصفهان است.

وی ادامه داد: مادی‌ها و انشعاباتی که در شهر وجود دارد برای پشتیبانی از رودخانه زاینده رود آماده شده است و در حال ساماندهی ما دی‌های اصفهان و باز کردن مادی‌های مسدود شده هستیم.

جریان دائمی زاینده رود باید در رأس فعالیت‌های مسئولان باشد

نوروزی با تاکید بر حفاظت از بناهای تاریخی اصفهان ابراز داشت: ما طرفدار محیط زیست، حقوق شهروندی و بناهای تاریخی هستیم و در این ارتباط همه نهادها باید دست به دست یکدیگر دادند تا از تاریخ اصفهان حفاظت کنیم و البته در رأس همه فعالیت‌های ما باید زنده کردن دائمی زاینده رود باشد.

وی با بیان اینکه از محور چهارباغ به عنوان یک گذر فرهنگی پاسداری می‌کنیم، بیان داشت: تمامی برنامه‌های حفاظت از چهارباغ با نظرات کارشناسی و استفاده از نقطه نظرات معماران مطرح کشور انجام می‌شود به نوعی که برای اجرای طرح گذرگاه چهارباغ فراخوانی داده شد.

همه نهادها باید علاوه بر وظایف ذاتی خود در زمینه کارهای فرهنگی نیز تلاش کنند

شهردار اصفهان در ارتباط با صحبت‌های امام جمعه موقت اصفهان در ارتباط با اجرای موسیقی در شهر و ترویج گناه در اصفهان در ایام نوروز ابراز داشت: باید فضایی مناسب برای شادی مردم ایجاد شود و در این میان همه نهادها از جمله ارشاد، حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی در کنار شهرداری وظیفه دارند که علاوه بر وظایف ذاتی خود در زمینه کارهای فرهنگی نیز تلاش کنند.

وی ادامه داد: پلیس باید مراقب فعالیت‌ها در شهر و عدم ترویج گناه باشد، ارشاد نیز باید مراقبت کند تا فیلم‌هایی با محتوای مناسب تولید شود و ما نیز وظیفه داریم زیرساخت‌های فرهنگی در شهر را فراهم کنیم همانگونه که به ساخت سینماها کمک می‌کنیم.

شهرداری اصفهان زیرساخت‌های لازم را برای تسهیل امور فرهنگی فراهم می‌کند

نوروزی با بیان اینکه شهرداری اصفهان زیرساخت‌های لازم را برای تسهیل امور فرهنگی فراهم می‌کند، ابراز داشت: سال گذشته به بخش خصوصی برای بازسازی سینما ساحل به شکل پردیس سینمایی ۹ سالنه کمک کردیم.

وی به راه اندازی سینما رهنان و خوراسگان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ما از همه امکانات استفاده می‌کنیم تا شادابی در میان شهروندان اصفهانی وجود داشته باشد.

شهرداری اصفهان تاکید کرد: بر این اساس باید دقت کنیم که شهرداری به وظایف فرهنگی خود در قالب احداث سینما، ساماندهی چهارباغ و توسعه فضاهای فرهنگی و ترویج شادی از طریق برگزاری تئاتر و موسیقی در قالب قانونی اقدام کرده است و این رویکرد با سخنان امام جمعه موقت اصفهان مطابقت ندارد.

خرید ۳۳ هزار تانکر آب برای حفاظت از فضای سبز اصفهان

وی با بیان اینکه زمانی ۱۲ هزار هکتار فضای سبز در شهر اصفهان وجود داشت که امروز تنها پنج هزار هکتار فضای سبز در شهر وجود دارد که سه هزار و ۷۰۰ هکتار آن در اختیار شهرداری است، گفت: برای نگهداری این فضای سبز سال گذشته ستاد مبارزه با خشکسالی تشکیل و ۳۳ هزار تانکر آب خریداری کردیم.

نوروزی ادامه داد: همچنین سال گذشته دو تصفیه خانه در جنوب و شمال شهر اصفهان به منظور تصفیه پساب و استفاده برای آبیاری درختان راه اندازی شد و امسال یک تصفیه خانه دیگر ساخته خواهد شد.

وی تاکید کرد: امسال بارندگی‌های مناسب در اصفهان بسیار به کمک ما برای حفظ فضای سبز و شادابی درختان شهر آمد و امیدواریم این روند در سال جاری به لطف خداوند ادامه داشته باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سه هکتار فضای سبز پیرامون سالن اجلاس ایجاد شده است، ابراز داشت: با توجه به شرایط آبی کشور گیاهان مقاوم در برابر کم آبی جایگزین دیگر گیاهان می‌شود.

کاشت ۹۳۶ هزار مترمربع چمن مقاوم به کم آبی را در برنامه داریم

وی ادامه داد: بر این اساس سال گذشته ۲۱۷ هزار مترمربع چمن مقاوم جایگزین چمن با نیاز آبی بالا شد و در سال ۹۸ نیز برای توسعه فضای سبز مقاوم کاشت ۹۳۶ هزار مترمربع چمن مقاوم به کم آبی را در برنامه داریم.

نوروزی در پاسخ به سوالی در ارتباط با میزان تحقق بودجه شهرداری نیز ابراز داشت: بیش از ۸۸.۴ درصد بودجه سال ۹۷ شهرداری اصفهان تحقق یافت و بدین ترتیب حقوق همه کارگران و کارمندان شهرداری را به روز کرده و حقوق‌های را پرداخت کردیم.

به عنوان شهردار اصفهان از هیچ خبرنگاری شکایت نکرده‌ام

وی در در ارتباط با طرح شکایت از یکی از خبرنگاران اصفهان به دلیل درج مطالبی در فضای مجازی ابراز داشت: به عنوان شهردار اصفهان از هیچ فردی شکایت نکرده‌ام گرچه با توجه به مطالب بیان شده حق شکایت داشتم اما باید به این نکته اشاره کنم که ما معتقد به اصل حاکمیت قانون برای همه هستیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه از فعالیت خبرنگاران در چارچوب قانون مطبوعات حمایت می‌کنیم، گفت: باید توجه داشته باشیم که آزادی بیان نیز قانون‌مند است بدین معنا که بهره‌مندی از آزادی به معنای آزار و ضرر رساندن به بقیه نیست.

تنها محدودیت آزادی رعایت قانون است

وی اضافه کرد: در واقع تنها محدودیت آزادی رعایت قانون است و بدین ترتیب اگر هر فردی چه خبرنگار و یا شخص دیگر خارج از ضوابط قانونی برخورد کند دستگاه قضائی می‌تواند موضوع را پیگیری کند.

نوروزی با اشاره به اینکه اکثر خبرنگاران فعالیت با ضابطه و اصولی در چارچوب قانون دارند، تاکید کرد: امیدواریم خبرنگاران از ابزار نقد در چارچوب قانون استفاده کنند چراکه نقدهای سازنده به یقین در بهبود عملکرد مسئولان مؤثر است.

سالن اجلاس سران با ۲۳ پیمانکار، ۳۰ قرارداد و ۳۰۰ مهندس و کارگر فعال است

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با پروژه‌های نیمه تمام اصفهان ابراز داشت: زمانی که من این مسئولیت را پذیرفتم از این دست پروژه‌ها کم نداشتیم که نمونه آن پروژه سالن اجلاس سران است.

شهردار اصفهان ابراز داشت: امروز این طرح با ۲۳ پیمانکار، ۳۰ قرارداد و ۳۰۰ مهندس و کارگر فعال است و پل شهید عباسعلی علی پروژه شهید روح الامین که هر دو در مجاورت سالن اجلاس سران در حال تکمیل هستند تا دسترسی راحت‌تری به این مکان را شاهد باشیم.

وی در ارتباط با طرح گذرگاه چهارباغ نیز گفت: وقتی من کار خود را در شهرداری آغاز کردم ۳۰۰ متر از خیابان ساخته شده بود و هر لاین با طول هزار و ۱۰۰ متر باقی مانده بود.

جلوی گودبرداری غیراصولی در گذرگاه چهارباغ را گرفتیم

نوروزی با بیان اینکه این بخش از گذرگاه‌سازی چهارباغ به واقع از نظر معماری دارای اشکالاتی بود و مورد تأیید ما نبوده است، ابراز داشت: متأسفانه امکان تخریب این بخش وجود نداشت و تنها توانستیم اصلاحاتی در محور غربی انجام داده جلوی گودبرداری غیراصولی در این پروژه را بگیریم.

وی با بیان اینکه اکنون تمامی اقدامات در این محور با مجوز میراث فرهنگی انجام می‌شود، گفت: در مورد روند فعلی کار با معماران شاخص کشور در ارتباط هستیم چراکه چهارباغ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های جهان برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ ما برای مراقبت از چهارباغ به نگاه و کمک تخصصی همه نیاز داریم.

وی در ارتباط با ساخت گذرگاه آقا نجفی و انتقادات وارده به این طرح درباره تخریب آثار میراثی بیان داشت: تصمیمات در ارتباط با این طرح در سال ۸۵ گرفته شد، بخش‌هایی اجرا و در ادامه نیمه‌کاره به حال خود رها شده بود که این امر موجب شکایت مردم را به همراه داشت.

نوروزی تصریح کرد: زمانی که ما قصد تکمیل طرح را داشتیم با موجی از انتقادات مواجه شدیم و این در حالی است که طرح خیابان آقا نورالله نجفی در کمیسیون ماده ۵ مصوب شده بود.

هرگز اجازه نمی‌دهیم میراث‌های بزرگ تاریخ نصف‌جهان و کشور آسیبی ببیند

وی با بیان اینکه این طرح به شورای عالی شهرسازی و معماری برای تصمیمات نهایی ارسال شده است، گفت: مردم یقین بدانند که ما اعتقاد به پاسداری از میراث فرهنگی و تاریخی اصفهان داریم و هرگز اجازه نمی‌دهیم میراث‌های بزرگ تاریخ نصف‌جهان و کشور آسیبی ببیند.

شهردار اصفهان در ارتباط با تکمیل خطوط متروی اصفهان نیز ابراز داشت: قرار است عملیات عمرانی حفاری تونل خط دو مترو از دو جبهه انجام شود و هم اکنون عملیات عمرانی ۵ ایستگاه مترو دارک، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی و لاله، در حال اجراست.

وی با اشاره به دیدار با ۴۰ شخصیت ملی ابراز داشت: در حوزه ارتباطات دیپلماتیک شهری با رئیس جمهور، چهار معاون رئیس جمهور، ۱۶ وزیر، بیش از ۲۵ معاون وزیر و چندین رئیس سازمان مهم ملی در رابطه با مسائل مهم اصفهان از جمله زنده کردن زاینده رود گفت و گو داشتم.

مناسب سازی شهر اصفهان برای معلولان را مدنظر داریم

نوروزی در پاسخ به سوال خبرنگاری در ارتباط با مناسب‌سازی شهر برای تردد معلولان اظهار داشت: معلولان شهر برای ما در اولویت قرار دارند و مناسب سازی در سطح شهر برای معلولان را مدنظر داریم.

نوروزی با تاکید بر اینکه در پروژه‌های در حال انجام شهر مانند گذرگاه چهارباغ تاکید بر مناسب‌سازی برای معلولان داشتیم، ابراز داشت: از از معلولان دعوت می‌کنم در جلسات شهرداری که مرتبط با مناسب سازی است شرکت کنند.

سرانه هر شهروند اصفهانی در بودجه شهرداری سالانه بیش از ۲ میلیون تومان است

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود سرانه هر شهروند اصفهانی در بودجه شهرداری و در طول یک سال را دو میلیون و ۱۰۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: این هزینه باید به همه شهروندان تخصیص پیدا کند تا شهروندانی که در مناطق کم‌تر برخوردار دار زندگی می‌کنند نیز بتواند از این سرانه بهره مند شوند.

کد خبر 4599183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha