۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵

سفیر پیشین آمریکا در یمن، سفیر واشنگتن در بغداد می‌شود

سفیر پیشین آمریکا در یمن، سفیر واشنگتن در بغداد می‌شود

سنای آمریکا، انتخاب سفیر پیشین این کشور در یمن را به عنوان سفیر جدید در عراق تائید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سنای آمریکا، انتخاب «متیو تولر» را به عنوان سفیر جدید این کشور در عراق تایید کرد. وی پیش از این سفیر آمریکا در یمن بود.

این رویداد در حالی صورت می‌گیرد که واشنگتن چند روز پیش اعلام کرده بود برخی دیپلمات‌های غیرضروری سفارت خود در بغداد و کنسولگری این کشور در اربیل را خارج می‌کند، سنای آمریکا دیروز پنجشنبه، انتخاب «متیو تولر» به سمت سفیر جدید آمریکا در عراق را تائید کرد.

وی که پیشتر سفیر آمریکا در یمن بوده است و با زبان عربی آشنا است، در فاصله سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ در عراق دیپلمات بوده است.

وی ماه مارس به سنا گفته بود: من اهمیت مشارکت آمریکا در عراق را درک می‌کنم. چند سال آینده برای عراق از جهت تلاش برای رهایی از کابوس داعش و مقابله فعال با تهدید داعش حساس خواهد بود.

این مقام آمریکایی مدعی شده است که مشارکت آمریکا در مقابله با تهدید ایران در عراق هم از جمله مولفه‌های مهم است وی با طرح اتهاماتی علیه ایران در این مورد گفت: ما باید مشارکت داشته باشیم تا مطمئن شویم که عراق می‌تواند تهدیدهای داخلی و خارجی را دفع کند که شامل تهدیدهایی از ایران، به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور است.

او درباره خروج دیپلمات‌های غیرضروری خود از عراق هم گفت: برای من، هیچ اولویت بزرگتری از ایمنی و امنیت همه آمریکایی‌هایی که در عراق هستند، وجود ندارد.

کد خبر 4618942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha