۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۱

در گفتگو با مهر مطرح شد:

تذکر به ۸۰۰ واحد صنفی متخلف کرمانشاه به منظور مقابله باروزه‌خواری

تذکر به ۸۰۰ واحد صنفی متخلف کرمانشاه به منظور مقابله باروزه‌خواری

کرمانشاه- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از تذکر به ۸۰۰ واحد صنفی متخلف طی نیمه اول رمضان خبر داد و گفت: ۸۷ واحد بی توجه به تذکرهای پلیس، با حکم دستگاه قضائی پلمب شدند.

سرهنگ محمدرضا آمویی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: برخورد با واحدهای صنفی متخلف در راستای مطالبات عمومی و خواسته‌های شهروندان برای حفظ حرمت این ماه عزیز انجام شده است.

وی یادآور شد: پلیس همواره تلاش کرده تا رضایت عموم مردم را جلب و در راستای خواسته‌ها و مطالبات آنها گام بردارد که یکی از این مطالبات در ماه ضیافت الهی برخورد با مصادیق روزه خواری است.

سرهنگ آمویی افزود: خوشبختانه اکثر مردم شریف و مؤمن کرمانشاه در نیمه نخست ماه مبارک رمضان همکاری بسیار خوبی با پلیس داشته‌اند و حتی آن‌هایی هم که به هر دلیل موفق به روزه داری نشده‌اند از خوردن و آشامیدن در ملأ عام به حرمت این ماه عزیز و همشهریان خودداری می‌کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه افزود: در عین حال بنا بر مطالبه عمومی مردم، از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۲ هزار و ۱۰۲ نفر از شهروندانی که تظاهر به روزه خواری کرده بودند مورد تذکر و ارشاد قرار گرفته و از یک هزار و ۷۳۱ نفر نیز تعهد اخذ شد.

وی همچنین به دستگیری ۴۱۲ نفر از افراد روزه خوار در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: برای ۱۷۰ نفر آنها پرونده تشکیل و ۱۵۴ نفر نیز به دستگاه قضائی معرفی شدند.

سرهنگ آمویی در ادامه از ارائه تذکر به ۵۶۹ راننده درون شهری که در ملأ عام تظاهر به روزه خواری کرده بودند، خبر داد و گفت: خودروی ۴۹ تن از این رانندگان که به تذکرات بی توجه بودند، نیز توقیف و روانه پارکینگ شد.

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه در پایان با قدردانی از عموم شهروندان به منظور حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، ابراز امیدواری کرد؛ معدود افرادی هم که تظاهر به روزه خواری می‌کنند به احترام ماه مهمانی خداوند و رعایت حال شهروندان روزه دار در ملأ عام از خوردن و آشامیدن خودداری کنند.

وی در پایان یادآوری کرد: جا دارد نهادهای فرهنگی و افراد صاحب کلام و ذی نفوذ که جایگاه اجتماعی خوبی نیز میان مردم دارند به کمک پلیس آمده و با فرهنگ سازی زمینه پاسداشت ماه مهمانی خداوند را بیش از پیش فراهم کنند.

کد خبر 4623702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha