۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۳۳

وزیر راه و شهرسازی:

احداث ۴۰۰هزار واحد مسکونی جدید جریان پایداری در مسکن ایجاد می کند

احداث ۴۰۰هزار واحد مسکونی جدید جریان پایداری در مسکن ایجاد می کند

شهریار- وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث ۴۰۰هزار واحد مسکونی جدید جریان پایداری در حوزه مسکن کشور ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی بعد از ظهر شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهر اندیشه که با حضور انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران و مسئولین محلی برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: اراضی برای این پروژه تعیین شده و امروز ۲ هزار و ۹۹ واحد مسکونی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در شهر جدید اندیشه ایجاد می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در سراسر کشور گفت: از زمانی که ثبت‌نام آغاز و عقد قرارداد انجام می‌شود تا زمانی که آورده سرمایه‌گذار و زمین از ناحیه دولت واگذار می‌شود جریان پایداری در زمینه مسکن شکل خواهد گرفت و با احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید جریان پایداری در مسکن ایجاد خواهد شد.

اسلامی با اشاره به اینکه ۴ شرکت بزرگ، عملیات اجرایی ۴ پروژه، که مسکن یکی از آن‌ها است را آغاز می‌کند، گفت: امیدواریم که در سال ۹۸ و ۹۹ این ۴۰۰ هزار واحد توسط بخش خصوصی تأمین شود و با اجرای این طرح مردم شاهد ساخت مسکن باشند و جامعه هدف که اقشار متوسط به پایین است بتواند از این مسکن برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه تسهیلات موردنیاز برای این پروژه پیش‌بینی شده است اظهار داشت: ۸۰ درصد منابع موردنیاز ساخت و ساز براساس مصوبه شورای پول و اعتبار در اختیار سازنده قرار می گیرد و این تسهیلات قابل انتقال به خریداران است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسهیلات این پروژه نیز گفت: در این راستا سهمی جهت ساخت و ساز در نظر گرفته شده و تاکنون ۸ و نیم درصد از سقف کل تسهیلات بانک‌ها را شامل می‌شود که امیدوار هستیم این سقف از سوی بانک مرکزی به ۲۰ درصد برسد.

اسلامی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائل، حصول اطمینان از شتاب گرفتن در تولید ملی است که باید در شهرهای جدید نیز با نیازسنجی لازم، ساخت و احداث مسکن را با قیمت مناسب و با مشارکت بخش خصوصی در اختیار هم‌وطنان متقاضی قرار دهیم.

وی افزود: باید با تامین زیرساخت‌های لازم، امکانات و ملزومات مورد نیاز در حوزه‌های مختلف را در شهر جدید اندیشه به عنوان مکمل لازم در کنار واحدهای مسکونی احصا و اجرا کنیم تا این شهر به عنوان یک منطقه سکونت‌گاهی با تمام ملزومات برای شهروندان باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تملک اراضی قرار گرفته در مسیر قطار شهری این منطقه با مشارکت استانداری تهران و فرمانداری انجام پذیرفته است گفت: باقی روند مورد نیاز نیز از سوی وزارت راه اجرا می‌شود تا به سرعت شاهد راه‌اندازی و خدمات رسانی این پروژه باشیم.

اسلامی بیان داشت: ساخت واحدهای مسکونی در این منطقه با مشارکت دارای اهلیت بخش خصوصی صورت می‌گیرد و امیدواریم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد تکمیل این طرح‌ها در سطح استان تهران و منطقه غرب استان باشیم.

کد خبر 4631125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha