۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۸

نماینده مردم ایلام در مجلس:

فاز دوم توسعه پالایشگاه ایلام به زودی آغاز می شود

 فاز دوم توسعه پالایشگاه ایلام به زودی آغاز می شود

ایلام - نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به اینکه ایلام قطب اصلی تولید نفت و گاز در غرب کشور است، گفت: فاز دوم توسعه پالایشگاه ایلام به زودی آغاز می شود.

سلام امینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ایلام یکی از استان‌های نفت خیز کشور است به طوری که ۹۰ درصد مواد نفتی و گازی و میعانات در غرب کشور در استان ایلام تولید می‌شود.

وی ادامه داد: از بیجار تا بانکول و کبیرکوه مخازن زیادی از نظر گاز ترش و شیرین وجود دارد.

وی افزود: مسئولان کشوری هم اعتقاد دارند که گاز فراوانی در استان ایلام وجود دارد و همین امر منجر به این شد که موسسه لرزه نگاری برای اکتشاف گاز در استان ایلام ایجاد و شروع به فعالیت کند.

امینی بیان داشت: پایگاه اولیه این موسسه در ایوان است که در آینده نزدیک همزمان با سفر ریاست جمهوری کلنگ زنی و رسماً شروع به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: خوراک پتروشیمی ایلام از پالایشگاه گاز و خوراک پالایشگاه گاز از ۵ چاه که در منطقه تنگه بیجار تغذیه می‌شود، گازی که تولید می‌شود در آینده خوراک پتروشیمی ایلام را نمی‌تواند تامین کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: با رایزنی هایی که با وزیر نفت داشتیم، ۱۰۰ میلیون دلار برای توسعه چاه‌های بیجار گذاشته شده که دو چاه آن حفاری شد و هم اکنون در حفاری چاه سوم هستند.

وی عنوان کرد: همچنین با پیگیری‌هایی که در خصوص توسعه پالایشگاه گاز انجام شده به زودی فاز دوم توسعه پالایشگاه ایلام آغاز خواهد شد.

کد خبر 4635801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha