۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان:

زاینده‌رود ۶ خرداد بسته می شود

زاینده‌رود ۶ خرداد بسته می شود

اصفهان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از کاهش خروجی سد زاینده‌رود از روز یکشنبه ۶ خرداد خبر داد. 

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جریان زاینده رود با هدف توزیع آب برای کشاورزان شرق اصفهان، بنا بر توافقات قبلی تا روز ۶ خرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط سد، امکان تداوم بازگشایی و جاری سازی آب در شهر اصفهان نیست، افزود: پس از اتمام توزیع آب برای اراضی کشاورزی شرق، یک نوبت آب برای باغات و اراضی غرب اصفهان از سد رهاسازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، خروجی سد زاینده‌رود از عصر روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین با هدف توزیع سومین نوبت آب برای اراضی کشاورزی شرق اصفهان افزایش یافت.

پیش از آن نیز در نخستین نوبت از رهاسازی آب برای کشت پاییزه کشاورزان شرق و غرب اصفهان ۲۰ آبان ۱۴۰۲ به مدت ۱۷ روز انجام شد و دومین نوبت از سوم فروردین ماه امسال به مدت ۱۲ روز آب در زاینده رود اصفهان و کانال‌های کشاورزی شرق و غرب جریان داشت.
به گفته مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، آبان سال گذشته بین ۳۸ هزار تا ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات رفته است.

کد خبر 6118093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بنده خدا IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      24 4
      بنام خدا..سلام مسئولین محترم بایدآب رودخانه زاینده رودبازبماندبرای اینکه شهراصفهان بخاطره بازنبودن آب رودخانه زمین اصفهان روبه فرونشست است باورکنین اصفهان با بازبودن رودخانه زاینده رود زنده است نه تنهااصفهان بلکه برای کل ایران خطرناک باشدچون مابابسته بودن رودخانه زاینده رود اکوسیستم رانابودکردیم
    • Hosein ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      15 2
      تروخدا بفکر فرونشست باشید اب وببندید زمینا فرونشست میکنه چراکسی بفکراساسی نیست
    • ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      0 0
      این اب ببندید کجا میره میفروشید
    • حسین مامطیر ۲۴ IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      0 0
      اصفهان به خاطر زاینده رود زنده هست زنده رود
    • م IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      0 0
      سلام برای حل قطعی مشکل آب مدیریت انواع آبها سطحی زیر زمینی خلاصه همجوره مدیریت بشه و آب از دو طرف بهم وصل شن ساخت سویزی دیکر در نزدیکترین حالتها این دو دریا بهم و استفاده همجوره از این دو دریا و درنهایت تولید آب در مقیاس بالا و استفاده از انواع انرژی در اطراف که ذخیره و چندین بار استفاده شن
    • جاوید ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      0 0
      قرار بود از خرداد ماه امسال از انتقال آب دریای عمان به زاینده رود بهره برداری شود پس چیشد؟؟؟. بعد از بسته شدن زاینده رود خبر میدین 😐... با بسته شدن زاینده رود نه تنها اصفهان بلکه دو یا سه استان دیگه که همسایه اصفهان هستند رو نابود میکنید با اینکار..
    • ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      0 0
      چرا واقعا؟