۵ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۸

دستیابی به نفت زیر زمین آسان می شود

دستیابی به نفت زیر زمین آسان می شود

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت گفت: در دولت سیزدهم در حال ساخت تجهیزی هستیم که با اسکن می توان متوجه شد تا در کدام مناطق نفت وجود دارد به این ترتیب عملیات اکتشاف آسان می شود.

مهدی فکور، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه عملیات اکتشافی که در گذشته در کشور محدود به چند استان خاص می‌شد، گفت: امروز به همت کارکنان، مدیریت اکتشاف در ۱۹ استان ایران معادل ۶۰ درصد مساحت کشور در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در مسأله اکتشاف در برهه‌ای از زمان نتوانستیم به شرح وظایفی که داشتیم انجام دهیم، خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم اقدامات شگرفی در حوزه اکتشاف انجام گرفت و ما در سال جاری در حال ساخت تراک هستیم که ساخت این تراک با استفاده از ظرفیت دانش بنیان هاست که وظیفه اسکن پرتابل و کاتینگ ها خرده سنگ‌های که از دل چاه بیرون می‌آید را برعهده دارد.

این مقام مسؤول ادامه داد: با این اقدام به راحتی می‌توانیم شناسایی کنیم خلل و فرج که در آنها نفت وجود دارد و حتی به ارتباط آنها پی ببریم یعنی بفهمیم این سنگ قابلیت تولید دارد یا از لحاظ اقتصادی این تولید اقتصادی نیست.

فکور در خاتمه با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر حوزه اکتشاف خاطر نشان کرد: در گذشته اکتشاف‌ها در شرکت ملی نفت ایران به ساختارها و تله‌های نفتی طاقدیسی محدود می‌شد، درحالی‌که امروز ما افزون بر این ساختار، به سراغ تله‌های چینه‌ای و مرکب نیز رفته‌ایم. از ۲۰۰ حوزه رسوبی در دنیا ۹ حوزه در ایران قرار دارد.

کد خبر 6117967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • قدرت طهماسبی IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      0 0
      تجهیزات صنعت نفت واقعا قدیمی و منسوخ شده اند که باید نسبت به نوسازی و به روز رسانی آنها اقدام جدی شود تا هزینه‌های نگهداری و تعمیرات به صفر برسند و شرکت نفت از حالت زیان ده بودن خارج شوند
    • الله یار عامری ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      1 0
      یامیانه روی یابه سرعت ساخت سلاح بازدارنده
    • انسان IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      4 0
      کاش مردم بهره‌مند می‌شدند
    • علی IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      0 0
      مردم از کجا بدونند این آقا چقدر راست میگه. اله واعلم. فعلا میدان تبلیغ برای عده ای باز باز است
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      0 0
      به ما چه؟
    • بنده خدا ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      0 0
      خدا قوت برادران شکرخدا