۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۴۹

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

مردمی‌سازی تبلیغ از راهبردهای اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است

مردمی‌سازی تبلیغ از راهبردهای اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است

همدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: مردمی سازی تبلیغ از راهبردها و سیاست های سازمان تبلیغات اسلامی است به طوری که دین و اقامه دین و اقامه ارزش‌های دینی باید به دست خود مردم باشد.

حجت الاسلام محمدهادی نظیری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ما با یک حرکت تاریخی گسترده با بیش از ۷۰ قرن از زمان خلقت آدم تا امروز مواجهیم، گفت: خداوند زمین را آفرید و انسان را خلق کرد و اولیای خود را فرستاد تا ما را به مقصدی هدایت کند که تحت اراده الهی است.

وی با بیان اینکه مأموریت انبیا در این ۷۰ قرن مهم است و نقشه جامع حرکت انبیا نشان می‌دهد خداوند انبیا را برای اقامه دینش نزد ما فرستاد، گفت: خداوند اراده کرده از مجرای انبیا؛ اراده الهی بر روی زمین که همان اقامه دین و ساخت جامعه توحیدی است محقق شود.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه البته مردم در این زمینه نقش خود را به درستی ایفا نکرده‌اند به طوری که ظرفیت ایفای نقش انبیا را مهیا نکردند و بسترساز اقامه دین در دنیا نشدند، گفت: البته این اراده الهی حتمی است و محقق خواهد شد و جامعه ایمانی و آرمانی و توحیدی و تمدنی ساخته خواهد شد چراکه این اراده قطعی خداوند متعال است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه امروز در زمانی قرار گرفته‌ایم که باید نسبت به پیچ تاریخی شناخت داشته باشیم، گفت: این امانت الهی بعد از ۷۰ قرن با جهاد انبیا و اولیای الهی به ما رسیده و باید نقش ممتاز خود را در نگهداشت و اقامه دین در جامعه پیاده کنیم.

وی با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه امیدوارم این کشور با همین تعهد و قدرت و بیداری که از اول قیام داشته باقی بماند تا صاحب اصلی بیاید و ما و شما امانت را به ایشان تسلیم کنیم، گفت: ما امانت دار امانت الهی هستیم.

مأموریت خود را هم راستای مأموریت انبیا تعریف کنیم

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه اگر مأموریت انبیا را تشخیص دادیم و نسبت به آن معرفت و علم آگاهی پیدا کردیم متوجه می‌شویم که انبیا آمده‌اند تا جامعه ایمانی بسازند و اقامه دین داشته باشند، گفت: باید مأموریت خود را بشناسیم و تلاش کنیم مأموریت خود را هم راستای مأموریت انبیا تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه در هر نقطه از این کشور و هر پستی که مشغول فعالیتیم باید مأموریت خود را درک کنیم و بین مأموریت خود و ولی و امام خود نسبت سنجی داشته باشیم، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی این مسیر را با عزم و استقامت دنبال می‌کند و در این زمینه چند راهبرد تعریف کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه تبلیغات اسلامی یکی از کانونی ترین نقطه‌های اثر گذار فکری انقلاب اسلامی است، گفت: دست یاری به سوی مجموعه‌ها دراز می‌کنیم چرا که طی این مسیر دشوار است.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی بر خلاف تصویر حداقلی که از نقش سازمان شکل گرفته و آحاد مردم و جوانان از مأموریت آن مطلع نیستند و گمان می‌کنند تنها اعزام مبلغ در برخی مناسبت‌ها وظیفه آن است، برنامه‌های کلانی دارد، گفت: در سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال آنیم که اندیشه‌های ناب اسلام در زاویه نگاه امام و آقا در جامعه تبیین شود.

وی گفت: اسلامی حرکت آفرین است که برگرفته از اندیشه امام و آقا در جامعه باشد و اگر این اندیشه را در جامعه پیاده کردیم حرکت مورد نظر را به دنبال خواهد داشت.

امروز باید نقطه به نقطه و گام به گام بر اساس نظام فکری جامعه حرکت کنیم تا به نتیجه برسیم وی با تاکید بر مهندسی فضای فکری، فرهنگی و تبلیغی استان همدان بر اساس نقطه اتکا انقلاب اسلامی، گفت: علت اینکه گاهی زحمات زیادی کشیده می‌شود اما کمتر به این نتیجه می رسیم این است که بر اساس الگوی دقیقی حرکت نمی‌کنیم در حالی که امروز باید نقطه به نقطه و گام به گام بر اساس نظام فکری جامعه حرکت کنیم تا به نتیجه برسیم.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه امام جامعه در مسیر تحقق تمدن اسلامی پنج گام را برای ما ترسیم کرده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و بین‌الملل اسلامی مدنظر است.

وی با بیان اینکه نگاه ما باید به نگاه امام جامعه باشد تا حرکتمان نتیجه بدهد و در این مسیر نمی‌توانیم خود نقشه بکشیم و حرکت کنیم بلکه باید تابع نقشه‌ای باشیم که امام جامعه ترسیم کرده و اولویت‌ها را مشخص کرده است، گفت: امروز در مرحله دولت سازی و جامعه سازی هستیم و باید ظرفیت‌ها را به هم گره بزنیم و برای ایجاد جامعه اسلامی که در آن مردم هم سعادت اخروی دارند و هم رفاه دنیوی تلاش کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه باید ساختارهای این جامعه را ساخت به شهید احمدی روشن که در راه علم به شهادت رسید اشاره کرد و گفت: برای نزدیک شدن زمان ظهور امام عصر (عج) باید جهاد علمی داشت و ساختار جامعه اسلامی را آنقدر محکم ساخت که یک الگوی کامل برای جوامع بشری شود.

وی با بیان اینکه اسلام برای ساخت جامعه مدل و الگو دارد، اظهار داشت: انسجام و هم افزایی جریان انقلاب تحت پرچم نماینده مقام معظم رهبری از جمله این اقدامات است و وقتی پرچم داشته باشیم مراقبت می‌کنیم که منحرف نشویم و وقتی پرچم برافراشته شد همه سعی می‌کنند زیر آن پرچم حرکت کنند.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه این مبنای اعتقادی ماست و باید آحاد امت اسلامی انسجام و وحدت رویه خود را پیدا کنند تا به دنبال امام جامعه حرکت کنند، گفت: یکی از راهبردها و سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی مردم سازی تبلیغ است به طوری که دین و اقامه دین و اقامه ارزش‌های دینی باید به دست خود مردم باشد.

کد خبر 4648685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha