۲ تیر ۱۳۹۸، ۲۳:۲۵

معاون سیاسی امنیتی استاندار عنوان کرد؛

اهمیت نقش اداره کل سیاسی در ایفای وظایف قانونی در انتخابات

اهمیت نقش اداره کل سیاسی در ایفای وظایف قانونی در انتخابات

اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بر اهمیت نقش اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری در ایفای وظایف قانونی در انتخابات پیش رو تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اکرمی روز یکشنبه در جلسه معرفی سرپرست دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی، در اراک اظهار داشت: اداره کل سیاسی در استانداری‌ها و وزارت کشور نقش ممتازی در حوزه راهبری وظایف ذاتی وزارتخانه دارد و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی در راستای وظایف ذاتی و اصلی وزارت کشور ایجاد شده و با پذیرفتن این واقعیت باید دانست که اداره کل سیاسی و تقسیمات کشوری و انتخابات، کاری لزوماً مختص وزارت کشور است و هیچ سازمان و وزارت خانه‌ای را نمی‌توان یافت که کار تقسیمات کشوری انجام دهد.

اکرمی ادامه داد: اداره کل سیاسی استانداری، امنیتی و اجتماعی است و کارهای ستادی برگزاری انتخابات توسط فرمانداری‌ها را انجام می‌دهد. اداره کل سیاسی به نوعی بحث بخشداران، فرمانداران، انتصاباتشان و مسائل مربوط به آنها را نیز پیگیری می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: رصد موضوعات سیاسی در کشور توسط اداره کل سیاسی در استانداری‌ها و وزارت کشور انجام می‌شود و حجم کار با وجود پست‌های سازمانی خالی بسیار بالا است.

اکرمی گفت: حجم وسیعی از کارهای مرتبط با استانداری مانند کمیسیون کارگری، کمیسیون فرهنگ و مذاهب، بحث فرمانداران، بخشداران حتی رصد فعالیت‌های سیاسی از قبیل گزارش‌های نماز جمعه، فعالیت‌های انتخاباتی و تحلیل‌های سیاسی و … توسط اداره کل سیاسی استانداری‌ها انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: اداره کل سیاسی باید آخرین، ناب‌ترین و دقیق‌ترین تحلیل‌های سیاسی را برای استاندار، معاون سیاسی امنیتی و وزارت کشور تهیه کند. مسئولیت‌های سنگینی متوجه اداره کل سیاسی است و همکاران فعال در این حوزه به اهمیت کار واقف هستند و با وجود محدودیت نیروی انسانی کمبود امکانات و اعتبارات توانسته اند به وظایف خود به نحو شایسته عمل می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: موضوع انتخابات در سال جاری موضوعی حساس است و باید کار را حرفه ای، دقیق و شفاف و از همه مهم‌تر قانونی انجام داد و مسئولیت سنگین امانت انتخابات بر عهده مسئولین این حوزه است. از هرگونه شبهه، خدشه و از مواضع و تهمت باید دوری کرد و امیدواریم بتوان در این امانتداری سرافراز شویم.

وی بیان کرد: انتظار داریم همکاران اداره کل سیاسی با سرپرست دفتر سیاسی همکاری کنند. همچنین همکاری مدیران حوزه با سرپرست دفتر سیاسی مهم است تا یک دفتر سیاسی هماهنگ، منسجم، دقیق، پرکار و با رویکرد اجرایی داشته باشیم.

کد خبر 4649136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha