۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۱۲

رئیس دادگستری نیشابور عنوان کرد:

موفقیت ۱۵ درصدی سازش مراکز مشاوره طلاق در نیشابور

موفقیت ۱۵ درصدی سازش مراکز مشاوره طلاق در نیشابور

نیشابور- رئیس دادگستری نیشابور گفت: مراکز مشاوره طلاق در نیشابور موفق به حدود ۱۵ درصد سازش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین حکمتی پور ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دلایل مهمی که شهید بهشتی را به شهادت رساندند بخاطر سینه سپر کردن در مقابل توطئه کنندگان بود و این انقلاب این افتخار را یدک می کشد که شخصیت هایی از جمله شهید بهشتی، رجایی و باهنر و ائمه جمعه پایش خون دادند.

وی ادامه داد: تریبون نمازجمعه زبان مردم است و در انقلاب، امام جمعه هایی را از دست دادیم و توسط منافقین به شهادت رسیدند که جرمشان بیان حرف مردم بود.

رئیس دادگستری نیشابور افزود: خوشبختانه واحد صلح و سازش در دادگستری فعال بوده و موضوعاتی که در رابطه با خانواده وجود دارد به این واحد ارسال می کنیم تا در این واحد پیگیری شود.

وی ابراز کرد: مرکز مهر خانواده نیز در کنار واحد صلح و سازش فعال شده است که در این مرکز ملاقات زن و شوهر صورت می گیرد و قانون قوه قضاییه را مکلف کرده است تا مرکزی با این عنوان راه اندازی تا مشکل حضانت فرزند معین شود.

حکمتی پور بیان کرد: مراکز مشاوره طلاق در نیشابور موفق به حدود ۱۵ درصد سازش شده اند و خوشبختانه ۳۵ درصد واحد صلح و سازش در مورد پرونده های نفقه و تمکین موفقیت داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۶ هزار و ۷۹۲ فقره پرونده در سال ۹۷ در دادسراهای نیشابور رسیدگی شده است.

دادستان نیشابور نیز در این نشست اظهار کرد: سال گذشته در بخش مرکزی ۵ قتل و امسال ۳ مورد قتل صورت گرفته که در مجموع ۲ مورد افزایش قتل داشته ایم و تنها در سال ۹۷ یک قتل شناسایی نشده است.

حجت السلام غلامرضا اکبری مقدم افزود: در نزاع فردی امکان پیشگیری بعید است و نزاع فردی و دست جمعی در شهرستان متاسفانه زیاد شده است.

کد خبر 4652658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha