۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۶

وزیر فرهنگ آذربایجان اعلام کرد

نظر آذربایجان درباره ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی از سوی ایران

نظر آذربایجان درباره ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی از سوی ایران

وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان از ابتکار جمهوری اسلامی ایران درباره ثبت جنگل‌های هیرکانی در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو گفت: این ابتکار ارائه شده از سوی ایران جالب و پسندیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل قارایف در نشست خبری چهل و سومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو گفت: بنا به نتایج اولیه، پرونده جنگل‌های هیرکانی شانسی برای قرار گرفتن در فهرست یونسکو دارد و در اسناد یونسکو مربوط به این پرونده، توصیه می‌شود که جمهوری آذربایجان نیز در آینده می‌تواند به آن ملحق شود و با در نظر گرفتن اینکه جنگل‌های هیرکانی یک منطقه واحد طبیعی است، دو کشور همسایه در بخشهای خاص خود حفاظت آن را از طریق همکاری و اجرای طرح‌های مشترک انجام دهند.

وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان در این کمیته که اکنون در شهر باکو در حال برگزاری است گفت: ما بر این باوریم که در پی تصویب این توصیه‌ها، دولت جمهوری آذربایجان نیز آنها را بررسی خواهد کرد و درباره الحاق به آن تصمیم خواهد گرفت.

چهل و سومین اجلاس "کمیته میراث جهانی سازمان یونسکوبا حضور بیش از دو هزار و ۲۵۰۰ نفر از مسؤولان و نمایندگان از ۱۸۰ کشور و نماینده بخش یونسکو وزارت خارجه ایران در باکو آغاز به کار کرده است.

هیأت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران قرار است در روزهای آینده به این اجلاس بپیوندد. چهل و سومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو تا ۱۰ جولای (۱۹ تیر ماه) ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4655966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha