۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۵۴

از سوی معاونت زنان رئیس جمهور انجام شد

بازدید از اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

بازدید از اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از روند اجرای طرح توانمند سازی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار با رویکرد کسب و کار در شیراز بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه ابتکار در بازدید از روند اجرای طرح توانمند سازی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار در شیراز گفت: هدف از اجرا طرح توانمندسازی و خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار، بهبود معیشت و افزایش رفاه بانوان، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و در نهایت اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه‌های پیشرو است.

وی آموزش‌های مهارتی را از مهم ترین ارکان طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانواده برشمرد و گفت: مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای به مثابه همکاران اصلی در این طرح هستند.

ابتکار با تاکید بر تمرکز طرح بر مناطق حاشیه‌نشین بیان کرد: به منظور ایجاد مشاغلی پایدار برای زنان سرپرست خانوار نیاز است تمامی دست‌اندرکاران از جمله استانداری، شهرداری، آموزش فنی و حرفه‌ای، سازمان‌های مردم‌نهاد و تسهیل‌گران دست به دست هم دهند و با ایجاد سازوکار لازم و حمایت‌های گسترده اجرای این طرح را به سرانجام برسانند.

در این بازدید صدیقه عباسی یکی از مجریان طرح با تاکید بر استقبال بانوان، گفت: ما این عزیزان را به سازمان فنی و حرفه ای معرفی کردیم و آنها با در اختیار قرار دادن ظرفیت خانه محله ها، فرصت برگزاری کلاس ها را در اختیار ما قرار دادند.

وی افزود: خانم هایی که اکنون اینجا حضور دارند بین ۳۸ تا ۵۰ ساعت دوره دیده اند و در حالیکه بسیاری از آنها تا پیش از این حتی اصول اولیه خیاطی را نمی دانستند، امروز با کیف هایی که حاصل زحمات خودشان است و بعضاً با خلاقیت از کیف های کهنه و دست دوم الگوبرداری شده، اقدام به برگزاری نمایشگاه کرده اند.

عباسی با اشاره به خلاقیت خانم های تحت پوشش طرح گفت: در بحث کشاورزی هم این بانوان مورد حمایت قرار گرفتند و به عنوان مثال پس از آموزش کاشت سبزه های نوروزی به آنها، موفق شدند در شب عید با آماده کردن سبزه و هزینه ای ناچیز، سود متعارفی را به دست آورند و برای فرزندانشان لباس شب عید تهیه کنند.

طرح توانمند سازی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار با همکاری سه جانبه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و سازمان امور اجتماعی کشور و با نظارت دفاتر امور بانوان استانداری ها در ۱۰ استان از جمله استان فارس اجرا می شود.

کد خبر 4661418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha