۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۳

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

نقش موثر شورای نگهبان شرط اولیه رسیدن به آرمان جامعه اسلامی است

نقش موثر شورای نگهبان شرط اولیه رسیدن به آرمان جامعه اسلامی است

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نقش شورای نگهبان شرط اولیه رسیدن به آرمان جامعه اسلامی است، گفت: برای اینکه انقلاب و اسلام به دست نااهل نیفتد باید از سرچشمه کنترل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علیرضا عبادی صبح چهارشنبه در دیدار با ناظرین شورای نگهبان در خراسان جنوبی اظهار داشت: جامعه اسلامی ایران آرمان‌هایی دارد که در واقع آرمان‌های انبیا و اسلام بوده چراکه انقلاب ما اسلام ماست.

وی با تأکید بر اینکه هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به این آرمان‌ها داریم، بیان کرد: تاکنون راه زیادی آمده ایم و بسیاری از موانع بیرونی که سلطه استعمارگران بوده را کنار زده ایم اما با آرمان‌ها هنوز خیلی فاصله داریم.

رسیدن به جامعه اسلامی نیازمند مجلس اسلامی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه این آرمان‌ها زمانی محقق می‌شود که مسئولینی متصدی امور باشند که تمام همتشان پیاده کردن قانون باشد، عنوان داشت: قانونی اساسی با دید کارشناسی از احکام اسلام گرفته شده و اگر به آن عمل شود به آرمان‌ها می رسیم.

عبادی اضافه کرد: وقتی کسانی که برای کلیات قانون اساسی به مصوبات مجلس راه پیدا کنند و یا مسئولان اجرایی در راستای اجرای آن و مسئولان قضائی در جهت حفظ حقوق جامعه عدالت را پیاده کنند، به آرمان‌های خود خواهیم رسید.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری برای رسیدن به دولت اسلامی، بعد از جامعه اسلامی و در انتها تمدن اسلامی، بیان داشت: در اینجا دولت اسلامی به معنی عام خود مطرح است و تنها به معنای مسئولان اجرایی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: برای تحقق این امر باید مجلس صد در صد اسلامی داشته باشیم تا ریلی که دولت و نیروی اجرایی می‌خواهد از آن حرکت کند، اسلامی باشد.

عبادی تأکید کرد: اگر نمایندگان مجلس دقت، تعهد و کارایی لازم را نداشته باشند مصوبات آنها نیز کارآمد نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه همچنین دولت به معنی نیروی اجرایی، از آنی که مردم بدون واسطه یا با واسطه انتخاب می‌کنند، باید اسلامی باشند، افزود: اگر این افراد از نظر اسلامی، عقیدتی، انقلابی و عدم سازش با بیگانه واجد شرایط باشند مردم از ثمره آن کامی شیرین خواهند کرد وگرنه مشکل را زیاد خواهند کرد.

ایجاد جامعه اسلامی از وظایف دولت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ایجاد جامعه اسلامی را از وظایف دولت دانست و گفت: اگر دولت اسلامی ایجاد شود تمام همت آن ایجاد زمینه برای تحقق جامعه اسلامی خواهد بود.

عبادی با تأکید بر اینکه دولت نسبت به مردم باید همه تلاش خود را انجام دهد و مردم را رشد دهد، عنوان داشت: در سیستم اینها لحاظ شده اما در اجرا خبری نیست و اگر اینها ایجاد شود آن وقت به آرمان تمدن اسلامی می رسیم.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی رفتار، جنگ، معامله، صلح، اخم و لبخند آن نیز اسلامی می‌شود، افزود: برای رسیدن به این جامعه اسلامی مقدمات و حفاظی نیاز است تا قرنطینه و کنترل داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای اینکه انقلاب و اسلام به دست نااهل نیفتد باید از سرچشمه کنترل شود، بیان کرد: تحقق این امر کاری است که شاید در عرف کارآمد دیده نشود اما در واقع کار بسیار ارزشمندی است.

شورای نگهبان فیلتری برای انتخاب افراد شایسته است

عبادی با تأکید بر اینکه شرط اولیه رسیدن به آرمان جامعه اسلامی نقش مؤثر شورای نگهبان است تا فیلترها و کنترل‌ها را به خوبی انجام دهد، خطاب به ناظرین شورای نگهبان در استان گفت: اگر روزی به آرمان خود برسیم و جامعه اسلامی ایجاد شود شما در ثواب آنها شریک هستید.

وی با اشاره به اینکه کسی که بنیان خیری را بسازد بدون اینکه از ثواب عامل مباشر کم شود، این شخص نیز از ثواب آن بهره مند می‌شوند، افزود: به همین میزان هر کس به هر اندازه‌ای که در بنیان بنای خیر یا شر مؤثر است در گناه آن نیز شریک خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: تردید نیست که شورای نگهبان تلاش می‌کند فیلترهایی باشد تا افرادی که می‌خواهند مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرند افراد شایسته باشند.

کد خبر 4668961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha