۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۱

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

تولید تنها راه حل مشکلات کشور است

تولید تنها راه حل مشکلات کشور است

قزوین- رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه حل مشکلات کشور فقط تولید است و همه باید کمک کنیم تا رونق آن محقق شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن روز چهارشنبه با حضور محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری، محمد قاسمی دادستان قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسئولان و صنعتگران در سالن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.

داود محمدی در این مراسم اظهار کرد: سازو کار حمایت از تولید را داریم اگر مصوبات کارگروه‌های تولید اجرا شود مشکلات حل شدنی است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین سهم صنعت و معدن از تسهیلات بانکی مهم است اما باید پرسید چرا ۴۰ درصد سهم وام صنایع داده نمی‌شود و بیشتربن سهم به خدمات داده شده است.

وی یادآور شد: از بخش معدن هم در کشور و هم استان غفلت شده است در حالی که به اشتغال کمک می‌کند.

محمدی ادامه داد: دستگاه‌ها باید تعامل منطقی داشته باشند که خوشبختانه در استان همکاری‌ها خوب است. اما گاهی تسهیلات هم کمک نمی‌کند باید اولویت بندی کنیم هر جا تسهیلاتی می‌تواند گره گشا باشد و به تولید برسد در پرداخت آن باید تسریع کنیم.

وی بیان کرد: از ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بهین یاب سهم استان ۱۱۰۰ میلیارد بود که قرار شد ۲۰ هزار شغل ایجاد کند اما فقط ۵ هزار شغل ایجاد شد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: هر مانعی که قانون ایجاد کرده به نمایندگان اعلام کنید و ما با جدیت آن را حل می‌کنیم تا با حذف قوانین زائد به شما کمک شود.

وی اظهار کرد: برخی قوانین هنوز آزمایشی اجرا می‌شود که منطقی نیست باید بانک داری بدون ربا عملیاتی شود.

محمدی ادامه داد: امروز افزایش ضریب بازدهی و کاهش قیمت تمام شده باید دغدغه ما باشد و از این فرصت برای شکوفایی ظرفیت‌های دیگر استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: امروز صادرات مقرون به صرفه شده است و این فرصت می‌تواند در کاهش مشکلات مؤثر باشد.

در پایان این مراسم از یک واحد ایثارگر نمونه، ۲۱ واحد نمونه صنعتی، یک واحد نمونه معدنی، سه واحد پیشکسوت نمونه صنعتی و معدنی، ۲ واحد مکتشف بهره بردار نمونه معدنی، یک بانوی کارآفرین، سه واحد فنی و مهندسی دانش بنیان و تحقیق و توسعه تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 4669243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha