۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۱۲

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آرادان:

۲ واحد صنعتی آلاینده آرادان به مراجع قضائی معرفی شدند

۲ واحد صنعتی آلاینده آرادان به مراجع قضائی معرفی شدند

آرادان - رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آرادان بابیان اینکه واحدهای صنعتی این شهرستان مورد پایش قرار می‌گیرند، گفت: دو واحد آلاینده به مراجع قضائی معرفی شدند.

جواد شاه‌حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پی پایش شبانه واحدهای صنعتی آرادان دو شرکت آلاینده به مراجع قضائی معرفی شدند، ابراز داشت: با توجه به لزوم پایش به‌صورت تصادفی و بدون هماهنگی قبلی با واحدهای صنعتی، کارشناسان محیط‌زیست آرادان با همکاری آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان نسبت به پایش شبانه و اندازه‌گیری آلاینده‌های واحدهای صنعتی و تطبیق میزان پارامترهای اندازه‌گیری شده با استانداردهای زیست‌محیطی اقدام کردند.

وی افزود: طبق بند ب ماده ۱۹۲ قانون برنامه پنج توسعه به‌منظور کاهش عوامل آلوده‌کننده و مخرب محیط‌زیست همه واحدهای بزرگ تولیدی، صنعتی، عمرانی، خدماتی و زیر بنایی موظف‌اند نسبت به نمونه‌برداری و اندازه‌گیری آلودگی و تخریب زیست‌محیطی خود در چهارچوب ضوابط خوداظهاری اقدام و نتایج را به سازمان محیط‌زیست اطلاع دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آرادان در ادامه ابراز داشت: واحدهایی که فعالیت آن‌ها منجر به ایجاد آلودگی بیش‌ازحد استانداردهای زیست‌محیطی بوده و باعث تخریب محیط‌زیست شوند می‌بایست پس از دریافت اخطار آلودگی طی مهلت اعطایی، اقدامات لازم را در برای رفع آلودگی به عمل آوردند.

شاه حسنی در ادامه تصریح کرد: واحدهایی که در مهلت تعیین‌شده از انجام تکالیف مذکور خودداری کرده و آلودگی‌شان استمرار داشته باشند پس از پایان مهلت مقرر، اعمال قانون در مورد آن‌ها صورت خواهد پذیرفت.

وی افزود: دو واحد صنعتی که قبلاً برای آن‌ها به استناد ماده ۱۱ قانون حفاظت و بهسازی محیط‌زیست و ماده ۱۲ قانون هوای پاک اخطاریه زیست‌محیطی صادر و پس از پایان مهلت مقرر اقدام عملی مثبتی برای رفع آلاینده‌ها صورت نگرفته بود، با توجه به نتایج اندازه‌گیری‌های انجام‌شده و خارج از حد استاندارد بودن پارامترهای موردسنجش برای برخورد قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 4677417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha