۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۵۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

مذاکره پیرامون حل مشکلات صنایع استان مرکزی در دستور کار است

مذاکره پیرامون حل مشکلات صنایع استان مرکزی در دستور کار است

اراک- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مذاکره پیرامون حل مشکلات آن دسته از صنایع استان مرکزی که هم اکنون با مشکل مالکیت مواجه هستند، در دستورکار قرار دارد تا بتوان معضلات این شرکت ها را رفع کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحمانی پیش از ظهر پنجشنبه در سفر یک روزه خود به استان مرکزی با حضور در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در ارتباط با سه شرکت هپکو، آذرآب و واگن پارس اراک موضوع مالکیت مطرح است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در خصوص مشکلات به وجود آمده در شرکت آذرآب باید گفت مسئول اصلی بانک مربوطه است چرا که اگر یک روزه واگذاری را انجام دهد پس از آن شرایط جدید در این شرکت حاکم می شود.

وی بیان کرد: شرکت آذر آب نباید بدون هیات مدیره و مدیر عامل باشد و باید به صورت فوری برای انتخاب هیات مدیره و مدیر عامل جدید اقدام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: پیشنهاد ما این است که مالکیت هر سه شرکت به مپنا واگذار شود چرا که این شرکت از توانمندی لازم برخوردار است و فعالیت های آن با شرکت های آذرآب و واگن پارس اراک مرتبط است، در این خصوص هرگونه مذاکره ای مدنظر باشد، را پیگیری خواهیم کرد.

رحمانی گفت: علت اصلی مشکلات به وجود آمده در این شرکت ها این است که، افرادی که تصمیم گیر بودند نتوانستند اقدامات  لازم را برای آنها انجام دهند. ما که در این جلسه گرد هم آمده ایم در خصوص مالکیت این شرکت ها هیچ اختیاری نداریم و حتی دستگاه قضایی نمی تواند به این قضیه به راحتی ورود پیدا کند. برای مالکیت شرکت باید سهام دار یا  خود مالک تصمیم بگیرد یا از مرجع رسمی حکم مالکیت صادر شود.

رحمانی افزود: ما قطعا اجازه نخواهیم داد بیشتر از این در شرکت های فوق مشکل ایجاد شود، چرا که معضل بیکاری کارگران و مشکلات اقتصادی را تشدید کند.

وی تاکید کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام رونق تولید، حفظ وضع موجود تولید و اشتغال یک جهاد است. تولید کم بعضی از این شرکت ها بسیار غم انگیز است و قابل پذیرش نیست و همه در این قضیه مسئول هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمام دستگاه های استان در استان مرکزی همراه و همدل هستند و باید در خصوص تصمیم گیری ها برای این سه شرکت صحبت یکسانی مطرح شود یعنی وزارت صنعت، استاندار مرکزی، دستگاه قضایی و نمایندگان استان حرفشان یکی باشد.

رحمانی افزود: شرکت واگن پارس با مشکلات کمتری مواجه است و برای هپکو، واگن پارس و آذرآب باید ظرف یک مدت زمان مشخص مدیر انتخاب شود. برای پیگیری مشکلات شرکت آذرآب نیز درصدد هستیم در روزهای آینده جلسه ای با حضور وزیر اقتصاد و دارایی، استاندار مرکزی، نمایندگان شرکت و دیگر افراد در دفتر وزارت صمت تشکیل دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: برای شرکت هپکو روی انتخاب مدیر تاکید داریم و این مساله باید سریع تر حل شود در این خصوص با وزیر اقتصاد و دارایی صحبت کردم و تایید مدیر جدید شرکت را از سازمان خصوصی سازی اخذ می کنیم.

رحمانی گفت: برای واگذاری شرکت ها باید نظارت و رسیدگی لازم انجام شود و در صورت تخلف، دستگاه های نظارت و بازرسی از طریق دادگستری و  دادستانی نظارت لازم را انجام دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در خصوص واگذاری این شرکت ها و مشکلات آن ها در جلسه هفته آینده باید تصمیم گیری نهایی و ارایه راهکار صورت پذیرد تا هر چه سریعتر معضلات این صنایع برطرف گردد.

کد خبر 4705546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha