۱۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۳۰

امام جمعه مهریز:

ملت ایران مسیر استکبارستیزی خود را شجاعانه ادامه می دهد

ملت ایران مسیر استکبارستیزی خود را شجاعانه ادامه می دهد

یزد ـ امام جمعه مهریز گفت: ملت ایران در مسیر مبارزه با ظلم خون‌های بسیاری داده و سختی‌های بسیاری را تحمل کرده و اکنون نیز مسیر استکبارستیزی خود را شجاعانه ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه‌های امروز نمازجمعه مهریز اظهار داشت: زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا یک مسئله سیاسی است، زیرا شهدای کربلا شهدایی بودند که مال، فرزند، همسر و همه چیز خود برای حفاظت از اسلام فدا کردند.

وی با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه عاشورا فرهنگ و جریانی مستمر و سرمشقی برای جامعه است، افزود: امام حسین (ع) با قیام خود توانست مردم جامعه را به خط اصلی که پیروی از اسلام است، برگرداند.

محی الدینی با اشاره به اینکه مردم کوفه و حاکمان زمان دچار فراموشی یاد خدا، دور شدن از معنویت، دنیاطلبی و زیاده‌خواهی و فراموش کردن ارزش‌ها شده بودند، بیان کرد: این‌ها سبب قیام امام حسین (ع) و شهادت ایشان شد و امروز هم باید خدا در زندگی حاکم کنیم تا مبادا حادثه عاشورا دوباره تکرار شود.

امام جمعه مهریز عنوان کرد: امام حسین (ع) با شعار هیهات من الذله زیر بار ظلم نرفت و در مقابل ظلم ایستادگی کرد و هزینه زیادی از جمله قربانی شدن کودک شش ماهه‌اش پرداخت کرد بنابراین باید بدانیم که در عصر کنونی هم ایستادگی در برابر ظلم برای همه هزینه دارد.

وی خاطرنشان کرد: کشور ایران از ارزش‌های خود دست بر نمی‌دارد و در مقابل یزید زمان و دشمنان اسلام، ترسی به خود راه نمی‌دهد.

محی الدینی با اشاره به اینکه بعضی از دولتمردان راه حل مشکلات را مذاکره می‌دانند، تصریح کرد: این مذاکرات باعث تضعیف روحیه نیروی ارزشی و انقلابی می‌شود ضمن اینکه ملت ایران با تمام قدرت ایستاده و نمی‌گذارد دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند.

وی ادامه داد: مردم ایران فریب برجام آمریکا را نمی‌خوردند و اگر دستگاه دیپلماسی به وعده‌های پوشالی اعتماد کند، ملت ایران با آنها همراهی نمی‌کنند.

محی الدینی با تبیین سخن مقام معظم رهبری که نباید به اروپا هم اعتماد کرد، گفت: اروپاییان با ایران همراه نیستند بلکه دنبال فریب کاری و نارو زدن به کشور هستند و در این فریبکاری‌ها، ملت ایران باید استقامت و مقاومت را سرلوحه خود قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جمعه سیاه عنوان کرد: کشتاری که در میدان ژاله انجام شد، نهال انقلاب را آبیاری کرد و امام خمینی (ره) این روز را هدیه از عالم غیب دانستند و باید همه جهان بداند که چه خون‌های پاکی پای این درخت تنومند ریخته شده است.

محی الدینی افزود: همه افراد باید برای حفظ انقلاب و نظام بکوشند و بدانند که این ملت برای رسیدن به اهداف خود ایستادگی کرده و راه خود را شجاعانه ادامه می‌دهد و امروز هم باید با مقاومتی بیش از قبل، برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنیم.

امام جمعه مهریز در بخش دیگری از سخنان خود حضرت ابوالفضل العباس (ع) را الگوی ولایتمداری و وفاداری خواند و اظهار داشت: حضرت ابوالفضل العباس (ع) در راه دین و ولایت با وفاداری، یقین و با بصیرت فدا شدند و الگو خوبی برای همه شیعیان به ویژه ملت ایران هستند.

وی با اشاره به آفت‌های عزاداری‌های محرم عنوان کرد: ریا، ایجاد مزاحمت و آلودگی صوتی، انجام اقداماتی که باعث دلزدگی عزاداران شود و … از آفت‌های عزاداری است و اجر سوگواری برای امام حسین (ع) را ضایع می‌کند.

کد خبر 4712700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha