۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۰۲

مشاور دفتر رئیس جمهور:

شرق استان سمنان نیازمند فرصت‌های جدید شغلی است

شرق استان سمنان نیازمند فرصت‌های جدید شغلی است

شاهرود - مشاور دفتر رئیس جمهور بابیان اینکه بدون حفظ اشتغال موجود نمی‌توان به تثبیت جمعیت در روستاها امید داشت، گفت: شرق استان سمنان نیازمند فرصت‌های جدید شغلی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر احمدی ظهر یک‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات بخش بیارجمند به میزبانی شهرداری این شهر ضمن بیان اینکه بدون حفظ اشتغال موجود و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید نمی‌توان به تثبیت جمعیت در روستاها امید داشت، ابراز داشت: خوشبختانه منطقه کویری بیارجمند از امنیت لازم برخوردار است که در صورت مهاجرت اهالی کویر به شهرستان‌های اطراف، امنیت کویر نیز به مخاطره خواهد افتاد لذا ایجاد اشتغال در منطقه باید اولویت قرار گیرد.

وی ضمن بیان اینکه از استاندار و مسئولان مربوط انتظار می‌رود تا پایان دولت دوازدهم برای انجام دو الی سه کار مهم در این منطقه برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند، افزود: بخش معدن و صنعت منطقه بیارجمند می‌تواند منجر به ایجاد صنایع ثروت آفرین و اشتغال‌زا شود که می‌بایست هماهنگی و جلسات لازم با مسئولان ذی‌ربط و وزارتخانه‌های مربوطه صورت گیرد.

مشاور دفتر رئیس جمهور بابیان اینکه بیارجمند در حوزه‌های معدن، صنعت «صنایع وابسته به مواد اولیه موجود در منطقه و پایین دست»، کشاورزی و گردشگری دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار فراوانی است، ابراز داشت: طرح حرم تا حرم از پروژه‌های بسیار خوب و مؤثر در کشور است و درخواست ما از مسئولان آن است که این طرح را بر اساس مطالعات انجام‌شده و تغییری در مسیر ایجاد نکنند.

احمدی در ادامه تصریح کرد: گردشگری آن است که شرکت‌هایی در سطح کشور و بین‌الملل زمینه‌ای را ایجاد کنند که امکان اجرای طرح‌های هتلینگ و غیره را در منطقه بیارجمند فراهم آورده و باعث رونق گردشگری و سیاحت شوند لذا صرفاً افزایش خانه‌های بومگردی مدنظر نیست.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی در شرایط فعلی با محدودیت‌های قانونی، منابع و نظارتی مواجه هستند، فلذا در تعامل با مدیران و بیان انتظارات باید به این نکات و محدودیت‌ها توجه کرد و درخواست بی موردی نداشت.

کد خبر 4714305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha