۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۵۲

سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات:

۴۲۶بنگاه اقتصادی هلال احمر راواسطه انتقال کمک سیل زدگان کردند

۴۲۶بنگاه اقتصادی هلال احمر راواسطه انتقال کمک سیل زدگان کردند

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ۴۲۶ بنگاه اقتصادی به جمعیت هلال احمر اعتماد کردند و این نهاد مردمی را واسطه انتقال کمک خود به مردم قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات در مراسم اهدای لوازم خانگی به مردم مناطق سیل زده گفت: ۱۶۴ بسته لوازم خانگی به همت یک شرکت تولیدکننده داخلی، به مردم مناطق سیل زده کشور اهدا شد.

وی ادامه داد: در ابتدای سال تقریبا ۳۱ استان کشور درگیر سیل بودند و در این مدت ۶۸۴ هزار نفر خدمات امدادی دریافت کردند که در طول تاریخ جمعیت بی سابقه بود به علاوه ۳۴۷ هزار نفر بیشتر در اردوگاه های موقف و اضطراری اسکان اضطراری داده شدند. ۹ هزار و ۱۵۹ سیل‌زده نیز با بالگردهای هلال احمر به مناطق امن منتقل شدند که این ظرفیت کمک زیادی به روند امدادرسانی کرد.

در ادامه نیز محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر عنوان کرد: سیل اتفاق ناراحت کننده‌ای است، اما از جنبه دیگری این اتفاق به سیل مهربانی تبدیل شد و وفاق و حضور همه مردم را دیدیم. مشارکت های نقدی به ۲۲۰ میلیارد تومان رسید و ارزش مشارکت های غیر نقدی مردم هم ۱۶۰ میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان داوطلبان افزود: یکی از موضوعات شاخص در کمک‌رسانی، مشارکت بنگاه‌های اقتصادی بود. در مجموع ۴۲۶ بنگاه اقتصادی به جمعیت هلال احمر اعتماد کردند و این نهاد مردمی را واسطه انتقال کمک خود به مردم قرار دادند. ارزش نقدی این مشارکت ها مجموعا ۶۴ میلیارد تومان بود.  

کد خبر 4721145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha