۲۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۰۳

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول:

آتش سوزی مراتع در سالندکوه دزفول مهار شد

آتش سوزی مراتع در سالندکوه دزفول مهار شد

دزفول- سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: آتش سوزی در سالند کوه شمالی دزفول واقع در مناطق کوهستانی دره خشک و مکی روز جمعه با تلاش نیروهای آتش نشان و امدادگر مهار شد.

محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این آتش سوزی در مراتع و کوه های سالندکوه درمنطقه دره خشک رخ داد و پیگیری های لازم برای خاموش کردن آن بلافاصله پس از اطلاع از وقوع،  آغاز شد.

وی افزود: پس از اطلاع از این آتش سوزی، نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، بسیج و آتش نشانی در محل حاضر شدند و اقدامات لازم را انجام دادند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول عنوان کرد: پیگیری هایی برای اعزام بالگرد آب پاش و امدادی انجام شد و درنهایت با تقویت نیروی انسانی این آتش سوزی مهار شد.  

حیدری با اشاره به وقوع آتش سوزی دیگری در منطقه مکی گفت: امروز حین برگزاری نشست مدیریت بحران دزفول از وقوع این آتش سوزی مطلع شدیم که پنج اکیپ برای ساماندهی و خاموش کردن آتش به این منطقه اعزام شد.  

وی افزود: نیروهایی از امور عشایر و هلال احمر و همچنین نیروی کمکی از شهرستان های شوش و اندیمشک به منطقه اعزام شده اند تا به نیروهای مستقر ملحق شوند.  

حیدری بیان کرد: امید است با ملحق شدن این نیروها، آتش سوزی در مناطق دره خشک و مکی به طور کامل مهار و پایدار شود تا خاکستر باقی مانده دوباره ایجاد آتش نکند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در خصوص میزان آتش سوزی و علت آن گفت : میزان دقیق آتش سوزی مراتع مشخص نشده اما حجم آن زیاد بوده و علت وقوع آتش سوزی در حال بررسی است اما بررسی های اولیه از دخالت انسانی در وقوع این آتش سوزی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، کوه سالند با دو هزار و ۸۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا در بخش کوهستانی شهیون دزفول واقع است.

کد خبر 4723688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha