۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۰:۳۶

استاندار یزد تاکید کرد:

ضرورت پرهیز از برخورد شعاری با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

ضرورت پرهیز از برخورد شعاری با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

یزد- استاندار یزد گفت: با پرهیز از برخوردهای شعاری می‌توانیم با مشارکت ایثارگران فرهنگ ایثار و شهادت را در بین مردم و جوانان ترویج کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی، روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد اظهار داشت: باید همه تلاشمان را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به کار گیریم اما متاسفانه همواره شاهد برخورد شعاری با این مهم بودیم که لازم است با مشارکت ایثارگران فرهنگ ایثار و شهادت را در بین مردم و جوانان ترویج کنیم.

وی ادامه داد: مجموعه مدیران ارشد استان نسبت به جامعه ایثارگری و رفع مشکلات آنها باورمند هستند و موقعیتی بهتر از این را نمی توانیم داشته باشیم که برای جامعه ایثارگری و خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس کارهای بزرگ انجام دهیم.

استاندار یزد افزود: ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی و فرهنگی ایثارگران استان امری ضروری است و در کنار آن باید به رفع مشکلات اقتصادی اشتغال و معیشت آنها توجه کرد.

طالبی خاطرنشان کرد: برای ارتقای این منزلت اجتماعی باید جامعه ایثارگری را به میدان آوریم، زمینه مشارکت آنها را در همه زمینه ها فراهم کنیم تا منزلت آنها ارتقا یابد و در بخش های دیگر نیز نیاز به فرهنگ‌سازی داریم.

استاندار یزد گفت: اگر فضای استان را به درستی فراهم کنیم نقش آفرینی مناسبی را از جامعه ایثارگری شاهد خواهیم بود و در این رابطه لازم است از منابع و ظرفیت های بسیار خوب موجود استفاده مطلوب تری را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه آسیب های اجتماعی جامعه ایثارگری نیز باید با حساسیت و جدیت بیشتری حرکت کنیم زیرا این مهم هم مورد تاکید مقام معظم رهبری و هم مورد اهتمام دولت است.

طالبی افزود: طرح‌هایی مثل معتمدین معین و مجلس ایثارگران می‌توانست بسیار تحول‌آفرین باشد که متاسفانه در کشور به دست فراموشی سپرده شد و نباید وقت و هزینه بیت‌المال را صرف برنامه هایی کنیم که جز شعار چیزی عاید جامعه ایثارگری نمی شود.

استاندار یزد اظهار امیدواری کرد: با حمایت سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و همکاری و تعامل همه دستگاه های مسئول شرایطی فراهم شود تا بتوان خدمتی شایسته را به جامعه ایثارگری استان ارائه داد.

به گزارش مهر، در این مراسم حجت الاسلام عباس زارع به عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان معرفی و از خدمات و تلاشهای احمد ابراهیمی تقدیر شد.

کد خبر 4734608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha