۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۵

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد؛

تهیه گزارش وقایع ناخواسته حیات به منظور صیانت از حقوق بیماران

تهیه گزارش وقایع ناخواسته حیات به منظور صیانت از حقوق بیماران

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: دستورالعمل وقایع ناخواسته حیات به منظور صیانت از حقوق بیماران و ارائه خدمات ایمن به آنها فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم جان بابایی، در کارگاه تحلیل علل ریشه ای وقایع ناخواسته درمانی، گفت: ثبت این وقایع همچنین به اصلاح فرآیندها کمک خواهد کرد. از این رو باید بر نظارت و ثبت آنها توجه و تاکید زیادی شود.

وی افزود: هدف از اجرای این فرآیند، آموزش کادر درمان به منظور مدیریت هر چه بهتر روند درمان بیمار و ارتباط گیری موثر با خانواده بیمار جهت ارائه گزارش سیر درمان بیمار و ایجاد جو روانی مناسب برای همراهان بیمار است.

جان بابایی تصریح کرد: چنانچه این اقدام در مراکز درمانی سراسر کشور نهادینه شود از ازدحام در اورژانس و بخش های بیمارستانی جلوگیری شده و روند درمان و ارائه خدمات به بیمار با سرعت بیشتری انجام می گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان، اجرای فرآیند الکترونیک شدن خدمات نظام سلامت، استفاده از فرآیندهای بالینی، سطح بندی خدمات و نظام ارجاع و مدیریت هر چه بهتر اورژانس بیمارستان‌ها را از جمله مواردی برشمرد که دانشگاه باید اقدامات لازم جهت تسریع هر چه بیشتر در اجرای بهتر آنها را فراهم آورد.

کد خبر 4735977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha