۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۹:۲۶

استاندار یزد:

۵۸ هزار نفر از استان یزد در سامانه سماح ثبت‌نام قطعی انجام دادند

۵۸ هزار نفر از استان یزد در سامانه سماح ثبت‌نام قطعی انجام دادند

استاندار یزد با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی ثبت‌نامی‌ها در سامانه سماح نسبت به سال گذشته گفت: ۵۸ هزار و ۳۰۰ نفر از این استان در اربعین امسال ثبت‌نام قطعی انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اربعین، محمدعلی طالبی بابیان اینکه تعداد ثبت‌نامی‌ها در سامانه سماح از استان یزد با افزایش ۸۰ درصدی مواجه است، اظهار داشت: ۵۸ هزار و ۳۰۰ نفر از استان یزد برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال در این سامانه ثبت‌نام کردند.

وی بابیان اینکه ۴۱ موکب از ستاد اربعین استان یزد در بخش‌های مختلف اسکان، تغذیه و بهداشت و درمان در کشور عراق ساماندهی شده است، افزود: ۳۰ هزار وعده غذایی در موکب‌های این استان طبخ می‌شود.

برگزاری نمایشگاه فرهنگی آموزشی «راهیان نور»

استاندار یزد با اشاره به اینکه مرز چذابه برای تردد زائران اربعین از استان یزد در نظر گرفته‌شده است، اعلام کرد: تشکل مردمی با عنوان «جای پای یار» در استان یزد فعال‌شده است که مهم‌ترین هدف شکل‌گیری آن جمع‌آوری زباله‌های مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا است.

طالبی از برگزاری همایش و نمایشگاه فرهنگی آموزشی با عنوان «راهیان نور» در یزد خبر داد و گفت: این همایش در راستای آموزش موکب‌داران و فرهنگ‌سازی مردم برگزارشده است.

وی بابیان اینکه کمیته‌های استانی و شهرستانی ستاد اربعین از ابتدای سال فعالیت خود را آغاز کردند، خاطرنشان کرد: ۲۱ دستگاه اتوبوس شهری از استان یزد برای حمل‌ونقل زائران به مرزها اعزام‌شده است.

اعزام ۷ دستگاه آمبولانس از یزد به عراق

استاندار یزد با تأکید بر لزوم خدمت‌رسانی به زائران اربعین بیان کرد: با توجه به اینکه این منطقه در مسیر تردد زائران اتباع قرار دارد؛ امکاناتی برای استراحت و پذیرایی از زائران اتباع در محورهای مواصلاتی استان ساماندهی شده است.

طالبی ایجاد پرواز مستقیم از یزد به نجف را ازجمله مطالبات عمومی مردم این منطقه برشمرد و گفت: یک گروه امدادی همراه با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و هفت‌دستگاه آمبولانس به کشور عراق اعزام‌شده است که از دیگر خدمات ستاد اربعین در این استان محسوب می‌شود.

کد خبر 4742548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha