۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۹

قاضی زاده هاشمی در گفتگو با مهر:

محرمانه بودن اطلاعات مالی مسئولان خلاف قانون است

محرمانه بودن اطلاعات مالی مسئولان خلاف قانون است

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: باید حقوق و دستمزد همه مدیران مسئولان و نمایندگان به صورت شفاف در سامانه ثبت حقوق و مزایا قرار گیرد تا امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی فراهم باشد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد استقرار سامانه ثبت حقوق و مزایای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف بود در اولین سال اجرای برنامه، نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کنند و تا کلیه پرداخت ها به مقامات و مسئولان و مدیران کلیه دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس در این سامانه ثبت شود.

وی تصریح کرد: طبق ماده ۲۹ قانون برنامه ششم باید امکان دسترسی به نهادهای نظارتی و عموم مردم به سامانه ثبت حقوق و مزایا فراهم باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد :بنابراین امکان ثبت اموال و دارایی های نمایندگان ،مقامات و مدیران بر اساس کُد رمز وجود ندارد و باید حقوق و دستمزد همه مدیران مسئولان و نمایندگان به صورت شفاف در سامانه ثبت حقوق و مزایا قرار گیرد تا امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عموم مردم فراهم باشد.

وی تاکید کرد: مسئولان باید در این زمینه باید به مُرّ قانون عمل کنند نباید اطلاعات مالی مسئولان محرمانه بوده و با کد و رمز مشخص شود.

 به گزارش مهر، اسدالله عباسی عضو هیئت رئیسه مجلس از پیشنهاد لاریجانی به سران قوا برای محرمانه ماندن اطلاعات مالی مسئولان خبر داد.

کد خبر 4744361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
      0 0
      اگر مردم قم وتهران کمک کنند دیگه اجازه بدن آ.لاریجانی تشریف ببرند برای استراحت ورسیدن به امور اخروی. اگر مردم به ایشون رای ندن لطف بزرگی در حق ایشون کردند.کمک کمک!!