باسیل: آیا زمان توقف حمام خون و تروریسم در سوریه فرا نرسیده است؟

باسیل: آیا زمان توقف حمام خون و تروریسم در سوریه فرا نرسیده است؟

وزیر خارجه لبنان در نشست ویژه اتحادیه عرب درباره حمله نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه خواستار مواضع جدی و عملی اعراب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، جبران باسیل وزیر خارجه لبنان در سخنانی خود در نشست ویژه اتحادیه عرب در قاهره درباره حمله نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه گفت: آیا زمان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب زمان فرا نرسیده است؟ آیا زمان توقف حمام خون و تروریسم و موج آوارگان و پناهندگان فرا نرسیده است؟ ما به خاطر نبود سوریه اینجا هستیم.

باسیل بر ضرورت واکنش اعراب برای اینکه شمال سوریه سرنوشتی همانند جولان سوریه پیدا نکند، تاکید کرد و گفت: از این پس هر حمله به هر کشوری یا ملت آن را نخواهیم پذیرفت.

وزیر خارجه لبنان ضمن تاکید بر موضع اصولی این کشور درباره حمله ترکیه به شمال سوریه بیان کرد: لبنان بر اجماع عربی که حامی همه کشورهای عربی چه کشور بزرگ عربی مانند سوریه یا کوچک عربی مانند لبنان باشد، تاکید دارد. خواهان مواضعی فراتر از مواضع رسانه ای و لفظی هستیم. ما هم اکنون خواهان موضع عربی و با اجماع نشست ویژه سران عربی با همه اعضای آن هستیم تا با آنچه برای ما تدارک دیده شده است مقابله کنیم. جایز نیست که پس از این اجازه تجاوز اسرائیل، ترکیه یا هر طرف دیگری را به کشور عربی یا ملت عربی بدهیم. تشتت جایز نیست.

کد خبر 4744522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha